خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

سه حلقه زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی و تأیید شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۲۹۱

معاون استاندار لرستان از شناسایی و تأیید سه حلقه زنجیره ارزش راهبردی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی در جلسه کارگروه توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی لرستان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مطرح شده از سوی وزارت کشور؛ توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی است.

وی افزود: در این راستا همه استان‌ها می‌بایست بر اساس مزیت‌های نسبی موجود در استان، حداقل دو زنجیره ارزش را تعریف کنند.

معاون استاندار لرستان، افزود: در این زمینه در استان جلسات متعددی برگزار شده است و حلقه‌ها تعریف شده‌اند؛ لازم است تا حلقه‌های مفقوده و عملیاتی نشده شناسایی شوند و ابتدا حلقه‌های زنجیره تولید تکمیل شود و به سمت ارزش‌گذاری برسد.

ابراهیمی تصریح کرد: این روند بایستی به جایی برسد که در رقابت‌های خارجی و داخلی ارزش‌ افزوده مدنظر را داشته باشند.

وی با اشاره به تأیید سه حلقه زنجیره ارزش راهبردی در استان، عنوان کرد: در استان معدن غنی کربنات کلسیم وجود دارد و مقاوم اول کشوری را در برداشت کربنات کلسیم داریم.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: با توجه‌ به اینکه کربنات کلسیم در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، اولین حلقه زنجیره ارزش راهبردی را کربنات کلسیم، دومین حلقه شیلات و گیاهان دارویی به‌عنوان سومین حلقه مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

ابراهیمی اظهار کرد: این حلقه‌ها نیاز به کار کارشناسی و چکش‌کاری دارند و قطعاً نقایصی دارند که بایستی رفع شوند تا به مرحله نهایی برسند.

وی بیان کرد: در صورت قطعی‌شدن، برای حلقه‌ها اعتبار در نظر گرفته می‌شود و سرمایه‌گذار به این حلقه‌ها سوق داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، گفت: ممکن است موانع و مشکلاتی داشته باشند که در سفر ریاست‌جمهوری مطرح می‌شوند و کلاً جزو اولویت‌ها در استان لرستان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز