خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

بخش خصوصی به کمک توسعه گردشگری قزوین می‌آید/ مردم استان نسبت به ظرفیت‌ها شناخت کافی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۵۵۰

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری استان قزوین گفت: برای معرفی ظرفیت‌های استان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش خصوصی می‌تواند نقشی فعال و موثر داشته باشد که این کار با همکاری اتاق بازرگانی در استان کلید خورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قزوین استانی است که از نظر طبیعت و تاریخ ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری دارا است اما تاکنون آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده و زیرساخت‌های این حوزه کمبودهای زیادی دارد.

نادر محمدی با اشاره به فرابخشی بودن حوزه گردشگری و عدم انحصار آن در میراث فرهنگی به خبرنگار ایلنا گفت: باید از دستگاه‌های مختلف برای رشد و توسعه گردشگری استفاده شود و اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها و تعیین مشی گردشگری موثر باشد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین ادامه داد: در دوره جدید اتاق بازرگانی استان، روندی که از دوره قبل آغاز شده بود درحال پیگیری است و مورد توجه قرار گرفته است؛ همچنین حمایت مدیریت ارشد دولت هم به عنوان هماهنگ کننده برای توسعه گردشگری دارای اهمیت است.

سد انحرافی طالقان و نهب اولین مقصد گردشگری آبی قزوین

در استان قزوین در طول ده سال گذشته ظرفیت تاسیسات گردشگری دو برابر شده اما باید توجه داشت که موقعیت ویژه جغرافیایی این استان نیاز به مراکز خدمات رفاهی، مراکز تفریحی و سرگرمی و هتل‌های چهار و پنج ستاره را دوچندان کرده و لازم است بسته‌های ویژه سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشیم.

وجود سازه‌های مختلف آبی در استان هم این شرایط را فراهم کرده که گردشگری آبی در استان توسعه شکل بگیرد، محمدی در این باره عنوان کرد: پیش از این امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم نبود؛ اما با تفاهم‌نامه صورت گرفته با وزارت نیرو، سد انحرافی طالقان و سد نهب اولین مقصد برای گردشگری آبی هستند که مطالعات اولیه آن انجام شده و در مرحله فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار قرار دارد.

ضرورت استفاده از استارتاپ‌ها برای معرفی قزوین

نکته قابل توجه این است که در زمان حاضر روش‌های سنتی، کتاب، مجله و حتی برنامه‌های تلویزیونی محل مناسبی برای جذب مخاطب نیست، مخاطب‌ها این روزها از گوشی هوشمند برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کنند، گردشگری هم برای توسعه و موفقیت باید این نکته را مورد توجه قرار دهد.

به گفته محمدی معرفی ظرفیت‌های استان با استفاده از استارتاپ‌ها جزء اولویت‌های سال جاری است و جلساتی هم با دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین با بیان اینکه در گذشته صنعت و کشاورزی بیشتر محور توجه بوده، گفت: باتوجه به اینکه آماده شدن زیرساخت‌ها و رسیدن به نتیجه مورد نظر در حوزه گردشگری زمان‌بر است توجه به این حوزه کمتر بوده، اما در چند سال گذشته حضور گردشگران در استان افزایش پیدا کرده و باید تلاش کنیم تا قزوین را به طور شایسته معرفی کنیم.

معرفی استان با برگزاری رویدادهای مختلف

در کنار نبود زیرساخت‌ها نکته قابل تاملی درباره قزوین وجود دارد و آن اینکه مردم استان نسبت به داشته‌های خود در حوزه تاریخ و طبیعت اطلاع کافی ندارند تا بتوانند از آن‌ها استفاده کرده و زیبایی‌های قزوین را به دیگران هم معرفی کنند.

محمدی برگزاری رویدادهای مختلف را یکی از چاره‌های این مشکل دانست و با اشاره به جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که بنا است آبان ماه در قزوین برگزار شود، اظهار کرد: سعی شده از ظرفیت رسانه‌ها و هنرمندان در این حوزه استفاده شود.

او معتقد است باید با اقدامات مختلف حساسیت در مردم استان برانگیخته شود تا با احساس تعلقی که پیدا می‌کنند ظرفیت‌های استان را معرفی کنند.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز