خبرگزاری کار ایران

دستاورد دیدار مدیر کل میراثفرهنگی استان سمنان با اعضای شورای شهر سمنان؛

اجرای برنامه‌های مشارکتی مرمت آثار تاریخی سمنان

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۱۸

اجرای برنامه‌های مشارکتی مرمت آثار تاریخی سمنان از جمله دستاوردهای دیدار صمیمانه اعضای شورای اسلامی شهر سمنان با مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بود.

اعضای شورای اسلامی شهر سمنان با حضور در دفتر مدیر کل میراث‌ فرهنگی استان سمنان به بیان پیشنهادات و نظرات خود در رابطه با توسعه گردشگری، مرمت آثار تاریخی و… در سمنان پرداختند.

به گزارش ایلنا، مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه شهرداری و شورای شهر سمنان با این اداره کل همگام و هم راستا هستند.

حسین خواجه‌بیدختی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بافت تاریخی سمنان، گفت: باید فضای کسب و کار ویژه ای در سمنان برای تجارت صنایع دستی نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ظرفیت‌های نابی نهفته است، افزود: بخش خصوصی باید برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان مجاب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت اداره کل میراثفرهنگی استان سمنان از طرح احیای ۱۸ هکتار از بافت تاریخی سمنان گفت: سه سال است که این طرح در مرحله مطالعات است و در فاز اجرایی قرار نگرفته است و نیاز به تسریع در اجرا دارد.

علی همتی با اشاره به اینکه پروژه بهبود محیط شهری سمنان در دست اجراست، افزود: شورای شهر سمنان از مرمت ابنیه تاریخی حمایت می‌کند.

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان سمنان و عضو شورای شهر سمنان نیز با بیان اینکه میراثفرهنگی تهدید نیست و فرصت است، گفت: بازگشایی بناهای تاریخی در ایام عید امسال، فعالیت در خور تقدیری بود و نیاز به تداوم اجرا دارد.

محمد طاهریان اجرای پروژه پارک آبی سمنان را در جذب گردشگر بسیار موثر دانست و خواستار رشد گردشگری سمنان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز