خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛

اجرای ۱۰ پروژه بررسی و شناسایی آثار، کاوش و گمانه‌زنی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۲۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار داشت: با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، ۱۰ پروژه بررسی و شناسایی آثار و کاوش و گمانه‌زنی به منظور تعیین حریم آثار باستان‌شناسی در استان گیلان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

به گزارش ایلنا از رشت، با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، ۱۰ پروژه بررسی و شناسایی آثار و کاوش و گمانه‌زنی به منظور تعیین حریم آثار باستان‌شناسی در استان گیلان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ولی جهانی با بیان مطلب فوق افزود: با حضور روسای پژوهشگاه و پژوهشکده باستان‌شناسی در گیلان، پنج پروژه مطالعاتی بررسی‌های باستان شناختی و پنج پروژه کاوش‌های باستان‌شناسی نجات‌بخشی و پاسخ به استعلام دستگاه‌های مختلف اجرایی جهت انجام پروژه‌های عمرانی در استان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، اعلام کرد: این مطالعات شامل کاوش‌های باستان‌شناسی در محدوده بزرگترین دژ نظامی قلعه‌رودخان، جاوید دشت در ارتفاعات شرق گیلان، بافت تاریخی شهر رشت، لاهیجان و شهر بره سر شهرستان رودبار را از جمله پروژه‌های مذکور دانست که پس از صدور مجوز با استقرار هیات‌های منتخب آغاز خواهد شد.

وی تامین اعتبار پروژه‌ها را از محل مشارکت بخش خصوصی، سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط و اداره‌کل برشمرد و اظهار امیدواری نمود با اقدامات مذکور بخشی دیگر از اسرار هویت و تاریخ و تمدن استان بر همگان آشکار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز