خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای استان مطرح کرد؛

تأمین 60 درصد آب مورد نیاز استان مرکزی از منابع سطحی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۳۴۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه 60 درصد آب مورد نیاز این استان با هدف دسترسی آسان مشترکان، از منابع سطحی تأمین می‌شود، گفت: 40 درصد آب مورد نیاز نیز از طریق آب‌های زیرزمینی که کیفیت آن مورد تأیید مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب استان است، تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمت‌الله عباسی به رویکردهای مدیریت بهینه مصرف آب اشاره کرده و افزود: رویکردهای فرهنگی جامعه مبتنی بر اصل سازگاری با کم‌آبی است. در این راستا همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی در مصرف آب از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در مدیریت مصرف است.

وی ادامه داد: سال‌ها است که حفاظت از منابع آب و استفاده درست و بهینه آغاز شده است. آنچه در اصلاح الگوی مصرف و دستیابی به فرهنگ مصرف بهینه اهمیت دارد، تبیین استراتژی و تعیین خط‌مشی است و لازمه دستیابی به این موضوع، حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فراسازمانی به آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر و مدیریت مصرف و نهادینه‌کردن، فرهنگ استفاده صحیح آب در دستور کار خود قرار گیرد.

عباسی تصریح کرد: مقوله مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب آشامیدنی توصیف می‌شود. استفاده از ظرفیت پساب در صنایع و فضای سبز و همچنین بهره‌برداری درست از منابع آبی در استان و صرفه‌جویی در مصرف آب در شرایط کنونی ضروری است.

وی بیان داشت: اولویت نخست شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأمین و توزیع آب سالم و بهداشتی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است. بر همین اساس این شرکت نسبت به وضعیت منابع آبی و ظرفیت‌های عرضه و تقاضای آب در نقاط مختلف استان، خدمات قابل توجهی به مشترکین شهری و روستایی ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأکید کرد: اجرا و اتمام تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها و طرح‌های آبرسانی نیمه‌تمام، اصلاح و توسعه 131 کیلومترخط انتقال آب آشامیدنی، اصلاح و توسعه 205 کیلومتر شبکه توزیع، از مهمترین اقدامات این شرکت در شهرها و روستاهای استان در سال گذشته بود.

عباسی ابراز داشت: ساخت 6800 مترمکعب مخزن ذخیره آب، ساخت 3 باب ایستگاه پمپاژ آب، فروش 8600 فقره انشعاب آب و 2245 فقره انشعاب فاضلاب، حفر و تجهیز 66 حلقه چاه آب و بهره‌برداری از فاز اول تصفیه‌خانه آب فرمهین، از دیگر اقدامات این شرکت در شهرها و روستاهای استان مرکزی در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز استان مرکزی برای 35 شهر و حدود 863 روستای تحت پوشش فراهم می‌شود. همچنین آب مورد نیاز این استان از 726 حلقه چاه، 42 رشته چشمه و 26 رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری 337 هزار مشترک و در روستاها 169 هزار مشترک وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز