خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

از برداشت غیرمجاز 8.4 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان جلوگیری شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۵۳۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال از برداشت غیرمجاز 8.4 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، یوسف غفازاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در 3 ماهه نخست سال 1402، تعداد 104 حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که 259 حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده، از قلع و قمع 23 استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها و نصب 72 کنتور هوشمند خبر داد.

غفارزاده با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز 8.4 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، ادامه داد: از اضافه برداشت تعداد 52 حلقه چاه مجاز نیز از طریق تقلیل یا پلمب جلوگیری به عمل آمده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیتهای مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی،شناسایی 170 مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز