خبرگزاری کار ایران

در واکنش به خبر وجود جلبک در آب تبریز اعلام شد؛

اعتبارات کفاف هزینه‌های آب و فاضلاب را نمی‌ دهد/ آب تبریز فاقد جلبک مضر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۵۹

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اعتبارات موجود آب و فاضلاب کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند، گفت: برخی مسئولان در مورد وجود جلبک در آب تبریز اظهار نظر کرده‌ بودند که آب تبریز طبق آزمایشات فاقد جلبک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد خانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: ۷۰ درصد جمیعت استان با خدمات این شرکت در ارتباط بوده و این شرکت به بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان ارائه خدمات می‌کند.

اعتبارات کفاف هزینه‌های آب و فاضلاب را نمی‌ دهد/ آب تبریز فاقد جلبک مضر است

وی تاکید کرد: در ۳۴ شهر استان پروژه های آبرسانی در دست احداث هستند.

خانی متذکر شد: طی سال های گذشته در ۱۵ شهر استان مشکل کمبود و مشکل سربه سر داشتیم که در سال ۱۴۰۱ این کمبود به ۸ شهر کاهش یافت و در ۷ شهر استان قطعی جزیی نیز پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش آمدن مشکل قطعی آب در برخی شهرهای استان دور از ذهن نیست، ادامه داد: اصلی ترین مشکل ما در تامین آب تبریز وضیعت سد نهند و آب ته نشین شده و کف رسیده است و به همین خاطر کیفیت آب در مناطق مختلف تبریز متفاوت است.

خانی با تاکید بر اینکه در مورد روستاها ۷۰۰ روستای استان میزان مصرف و تولید برابری نمی‌کند، افزود: در تابستان سال گذشته آذربایجان شرقی جزو استان‌های پایدار شناخته شد و با کمترین قطعی بهترین تابستانی را در ۱۴۰۱ پشت سر گذاشتیم.

مدیرعامل اب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه بحث مالی و اعتبارات تامینی کفاف هزینه‌های آب و فاضلاب را نمی‌کند و همچنان تداوم خشکسالی و بارش کم از مشکلات در آب و فاضلاب استان است.

  کاهش 45درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

وی با بیان اینکه۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمبود بارش داریم، افزود: در مورد مدیریت مصرف آب، همواره با مصرف مشکل داریم به صورتی  که هر نفر روزانه ۲۳۰ لیتر آب مصرف می‌کند و گزارش کمبود مصرف در ایام اسفندماه، به همزمانی مصرف مربوط می‌شود و کمبود تامین آب در استان برای ایام اسفند نداریم.

خانی خاطرنشان کرد: یکی از مسئولان درباره وجود جلبک در آب تبریز اظهاراتی داشتند که طبق آزمایشات مرکز بهداشت و آزمایشگاه مرجع کشور جلبک مضری در آب تبریز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع تبریز با مشکل مواجه است، افزود: این مسئله هم در اثر تراکم فروشی بیش از ظرفیت در مناطق شهری است که باعث به هم خوردن موازنه شهرسازی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: کشف انشعابات غیرمجاز در سطح تبریز۴ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز