خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان:

اعتبارات قنوات استان مرکزی 5 برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۶۳۹

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به میزان افزایش حجم اعتبارات قنوات در سطح استان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته اعتبار قنوات این استان حدود 5 برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، رسول شمسی افزود: بیش از 4000 رشته قنات در استان مرکزی وجود دارد که در اثر خشکسالی و عدم مدیریت بهره‌برداران، خشک یا کم‌آب شدند. اکنون 2400 رشته قنات در سطح استان دایر است که این قنات‌ها نیازمند رسیدگی هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور کمک هزینه‌ای برای احیا و بازسازی و لایروبی قنوات از طریق وزارت جهاد کشاورزی به حوزه آب و خاک استان‌ها داده می‌شود تا بخشی از این اقدامات از محل این هزینه انجام شود. البته بخشی از هزینه باید از سوی بهره برداران پرداخت شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته، اعتبار قنوات حدود 5 برابر افزایش یافته و اعتبارات ملی و استانی به 93 میلیارد تومان رسیده است.

شمسی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد که اعتبارات در این بخش افزایش پیدا کند، تصریح کرد: با همین میزان افزایش اعتبار، در حال حاضر فعالیت‌های مذکور با کمک کشاورزان در 147 کیلومتر و حدود 300 قنات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از قنات‌ها باید به عنوان اولویت اصلی در راستای مدیریت آب و منابع آبی مد نظر قرار گیرد، بیان داشت: در آینده باید تلاش کرد نگهداری از قنات‌ها و محافظت از ورود به حریم قنات‌ها، یک اولویت برای بهره‌برداران باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز