خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

باغات لرستان شناسنامه‌دار می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۳۶۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از شناسنامه‌دار کردن باغات این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در جلسه شناسنامه‌دار کردن باغات لرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در تولید محصولات بعد از امنیت غذایی مطرح می‌شود سلامت غذایی است که مورد توجه بسیار زیاد تمام کشورها است مخصوصاً کشورهایی که به عنوان وارد کننده محصول می‌باشند و اهمیت آن از لحاظ درآمدزایی برای کشورهای تولید کننده بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از زیر بخش‌های کشاورزی که دارای بیلان مثبت در صادرات است و ایجاد درآمد ارزی برای کشور دارد زیربخش باغبانی است که محصولات باغبانی شامل میوه‌جات، سبزی و سیفی جات گلخانه‌ای، قارچ و… را شامل می‌‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از این به بعد هر محصول تولیدی چه قرار باشد در داخل مصرف و چه صادر شود می‌بایست یک QR code یا یک شناسنامه ۱۸ رقمی دریافت کند که همه مشخصات تولید کننده شامل: مکان تولید(utm)، میزان سموم مصرفی و نوع آن، باقیمانده نیترات، باقیمانده یا وجود فلزات سنگین و یا آفات و بیماری‌ها در این شناسنامه خواهد آمد.

شاهرخی مزایای شناسنامه‌دار کردن باغات را پرداخت اعتبارات و تسهیلات بانکی، پذیرش در قوه قضاییه به عنوان وکالت، تأمین حامل‌های انرژی، اعمال انواع قوانین معافیت از مالیات‌ها، استفاده از تسهیلات بانکی یارانه‌دار سیستم‌های آبیاری، استفاده از کود و سموم یارانه‌ای، استفاده از مکانیزاسیون و…. عنوان کرد.

وی در پایان گفت: کار صدور این شناسنامه‌ها یا (QRcode) توسط اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز