خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در جلسه دفع آفات نباتی:

طی ۳ ماه فروش سموم ضدآفات بدون نسخه در استان ممنوع شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۱۶۰

استاندار فارس امنیت غذایی مردم را خط قرمز تصمیم گیری‌ها عنوان کرد و خواستار شناسه دار کردن محصولات کشاورزی شد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای دفع آفات نباتی گفت: اسلام به طعام و غذای مردم به دفعات تاکید کرده اما اقدامات دستگاه‌های مسئول، در حد این تاکیدات نبوده است؛ می‌بایست گام‌ها و اقدامات پیشگیرانه به نفع مردم و سلامت ایشان برداشته شود.

استاندار فارس افزود: جهاد کشاورزی استان موظف است تا پایان سال جاری، قسمتی از ظرفیت مزارع هشت محصول اصلی را شناسه‌دار کند؛ کشاورزان می‌توانند به صورت داوطلبانه برای شرکت در این طرح همکاری کنند.

وی، بر تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی برای مشارکت کنندگان در این طرح تاکید کرد و گفت: با همکاری همه نهادهای اجرایی و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان صدا و سیما، برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک بسته‌های تشویقی تدوین و از ایشان حمایت خواهد شد.

ایمانیه به فروش سموم در داروخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: حداکثر طی مدت ۳ ماه می‌بایست فروش سموم ضدآفات بدون نسخه در سطح استان ممنوع شود؛ می بایست نسخه‌ها بر بسترهای الکترونیکی نوشته شود. می توان از تجربه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه استفاده شود.

وی تصریح کرد: کارخانه‌های تولید کننده سموم کشاورزی می‌بایست محصولات خود را با نظارت سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط توزیع کرده و به فروش برسانند.

استاندار فارس خواستار هم افزایی دستگاه‌های مسئول برای استفاده از تجهیزات در اختیار سازمان‌ها شد و افزود: تلاش می‌شود تا اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی، برای تکمیل تجهیزات موجود در آزمایشگاه مرجع غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشارکت ۵۰ درصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز