خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

برخورد جدی با فروشندگان سموم شیمیایی بدون نسخه متخصصین گیاه پزشکی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۰۵

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان گفت: با هدف ارتقای سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی بافروشندگان سموم شیمیایی که بدون نسخه متخصصین گیاه پزشکی اقدام به فروش سم نمایند برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد غفوری افزود: در این راستا، برای اولین بار در شهرستان کامیاران، با نظارت کارشناسان تلاشگر مدیریت جهاد کشاورزی و مأمورین پلیس اماکن اقدام به پلمپ یک واحد متخلف شد .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در یکسال گذشته با انجام  بازدیدها، مکاتبات و جلسات متعددی با فروشندگان سموم اهمیت این موضوع و همچنین قوانین و مقررات کشور برای آنان تشریح و تبیین شد و از ابتدای سال جاری نیز اکیپ های نظارتی در سطح استان، فعالیت خود را بطور جدی آغاز کرده اند .

وی همچنین یادآور شد: مصرف غیر اصولی سموم شیمیایی می تواند موجب تهدید سلامت احاد جامعه شده و وجود باقیمانده این مواد خطرناک در محصولات کشاورزی، عواقب متعددی از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن و در نتیجه افزایش بیماری های مختلف و حتى سرطان را در پی خواهد داشت .

غفوری تاکید کرد: از تمامی کشاورزان، باغداران، تولید کنندگان محصولات گلخانه ای و قارچ خوراکی درخواست می شود تا برای حفظ صحیح محصول خویش و همچنین جلوگیری از به خطر انداختن سلامت خانواده خود و سایر هموطنانشان از مراجعه به افراد غیر متخصص جداً خودداری نمایند .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت:  سموم کشاورزی شامل انواع شیمیایی، گیاهی و بیولوژیک است  که همانند داروهای انسانی و دامی عمل نموده و برای مقابله با آفات، بیماری ها و علفهای هرز محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته غفوری بدون وجود سموم کشاورزی، امنیت غذایی کشورها به خطر افتاده بطوریکه برآورد می شود حتی بیش از چهل درصد جمعیت امروزه دنیا را با قحطی و گرسنگی مواجه سازد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز