خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه کارگر فارس مطرح کرد؛

سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت برخی از دستگاه‌ها تبدیل شده است / ۳۰۰ قلم دارو از پوشش تامین اجتماعی خارج شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۶۷

مدیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و رئیس خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی اولین و قدیمی‌ترین سازمان درمانی با پوشش اجباری کارگران و صاحبان حرف و... است بیان کرد: حقوق تامین اجتماعی خاص، مقرری و بیمه کارگران و صندوق بهداشت و تعاون از دو صندوق این نهاد است.

به گزارش ایلنا، علی راستگو در همایشی به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت برخی از دستگاه‌ها  تبدیل شده است و در حالی از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کند که مدیران آن را دولت انتخاب می‌کند و این درحالی است که باید به صورت هیات امنایی اداره شود.

وی خاطرنشان کرد: باید انتخاب مدیر عامل هیئت امنایی باشد و در حالی کارفرما ۳۰ درصد حق بیمه می‌دهد که بهره این پرداختی را همه جز کارگر می‌برد.

راستگو بیان کرد: آنچه در جامعه است باید در حق کارگر اجرا شود و این در حالی است که عدم اجرای قانون باعث بی‌ اعتمادی می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشان رهبری که به طور مستقیم بارها درباره حق و حقوق کارگران تاکید کرده اند، با انتقاد برنامه هفتم توسعه گفت: در این برنامه حق و حقوق کارگران دیده نشده است و بندهای مختلف برنامه هفتم توسعه نیز در مواردی با مفاد قانونی مغایر است.

رئیس خانه کارگر فارس با بیان اینکه جامعه کارگری یک هزار و ۵۰۰ شهید دارد اما عملکرد در این حوزه ضعیف است یادآور شد: در فصول مختلف این برنامه به زیان کارگر است و در حق بیمه و حقوق و امنیت شغلی کارگران گرفته می‌شود.

راستگو تاکید کرد که باید همسان سازی دائمی تصویب و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در ماه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند، یاداور شد: درخواست برای کوتاه امدن سازمان تامین اجتماعی در این موارد به زیان کارگران برای پرداخت حقوق است.

راستگو افزود: افزایش هزینه‌های زندگی در جامعه کارگری و عدم تناسب آن در تامین هزینه مشکل ساز شده است.

وی معتقد است که در برنامه هفتم توسعه مواردی است که ضد کارگر است.

راستگو بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه در خصوص حق بیمه سهم دولت و کارگران بیمه شده اماده است در مواردی که حقوق دریافتی کارگر بالا است حق بیمه افزوده شود.

وی بیان کرد: در مشاغل سخت و زیان آور نیز تغییراتی داده شده است و به عنوان مثال سن بازنشستگی را افزایش داده‌اند و ۵۳ سال شده است.

راستگو گفت: در بخش درمان نیز مشکلات زیاد است و وضع درمان درحالی باید طبق قانون رایگان باشد اما اینگونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ قلم دارو از پوشش تامین اجتماعی خارج است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز