خبرگزاری کار ایران

معاون صمت استان خبر داد؛

پیش بینی صادرات یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری از خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۹۴

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از پیش بینی صادرات یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری کالا از این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی غفوری در نشست خبری با اصحاب رسانه بردسکن گفت: سرعت صادرات در سالجاری برنامه محور و با رشد مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک میلیون ۶۰۰ هزار دلار  صادرات از خراسان در سالجاری داریم، افزود: صادرات ما به ۷۵ کشور دنیا انجام می‌شود و از این تعداد ۲۵ کشور اولویت اول ایران در حوزه صادرات غیر نفتی است. 

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ درصد صادرات کالا از این استان مربوط به کشورهای همسایه استان بجز افغانستان بوده است که در این سال یک میلیون ۴۰۰ هزار دلار صادرات را انجام دادیم.

وی از افرایش میزان صادرات کالاهای نفتی وغیر نفتی به کشورهای مختلف از جمله  کشورهای منطقه و آفریقا و آمریکای لاتین خبرداد و اظهار داشت: امسال توانسته‌ایم قسمت زیادی از میزان تعهد صادرات را تا کنون انجام دهیم.

معاون صمت استان چهار استراتژی نگهداری بازار، نفوذ در بازار، تنوع بخشی و صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بالا را از برنامه‌های استان  نام برد و افزود: از آنجا که در ورودی صادرات به کشورهای ترکمنستان وافعانستان هستیم و در سرخس و نیز پایان ریلی ایجاد شده، امید است توسعه رو به رشد و افزایش صادرات و گشایش های خوبی را در خراسان رضوی شاهد باشیم. 

غفوری مقدم توسعه اقتصادی را در مرزهای سرخس و دوغارون مثبت دانست واظهار داشت: بازارهای جدیدی پیش رو کشور ایران است که حق انتخاب دارد وتلاش ما افزایش ظرفیت کالاهای صادراتی است. 

وی حذف یکسری قوانین دست وپا گیر را  از برنامه ها ذکر کرد و گفت: بخشی از این قوانین را از طریق ستاد تسهیل وظرفیت شورای گفت وگوی بخش خصوصی کوتاه می‌کنیم و قوانین مخل صادرات را یک به یک در حال حذف و دور زدن هستیم. 

معاون بازرگانی وتوسعه تجارت اداره کل صمت استان، لایحه هفتم توسعه کشور را مورد توجه قرارداد و گفت: در این راه برای بردسکن که قطب اول معدن و قطب اول مس در شرق کشور است فضاهای خوبی را در حال دنبال کردن هستیم.

خراسان رضوی با وسعت ۳۹۴ هزار و ۶۱۱ کیلومترمربع، پنجمین استان پهناور کشور است که با ترکمنستان ۵٣١ کیلومتر و با افغانستان ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز