خبرگزاری کار ایران

رشد ۴٠ درصدی صادرات خراسان رضوی در دو ماه اول سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۲۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به یمن سیاست‌های تشویقی دولت در توسعه تجارت با کشورهای همسایه و منطقه ای، در ۲ ماه نخست امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات در این استان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیررضا رجبی در جشن دهه تولید و صنعت و تجلیل از کارآفرینان حوزه صنعت و معدن تربت‌حیدریه افزود: در یک سال اخیر همچنین شاهد رشد هفت درصدی در صنعت و جایگزینی شاخص‌های  مثبت بر منفی در حوزه معادن استان بودیم.

وی گفت: همچنین ظرف یک سال اخیر در کارگروه رفع موانع تولید، پرونده ۸۰۰ واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و در پیوند با آن هزار و ۱۰۰ مصوبه صادر که این رقم ۲۰ درصد از متوسط کشوری بیشتر بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز برنامه هفتم توسعه کشور را دارای اشکالات فراوان و آن را "رویا پردازی" توصیف کرد و گفت: این تحلیل بدان دلیل است که در این برنامه پنج‌ساله یک نرخ مستمر رشد اقتصادی هشت درصدی و یک تورم ۹ درصدی در نظر گرفته شده‌است. 

فیروز ابراهیمی افزود: همچنین در این برنامه پیش‌بینی انجام ۵۰ تا ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور شده که بر اساس این مقدمات، بعید می‌دانم محقق شود.

وی در بخش دیگری گفت: جامعه صنعتی خراسان رضوی پارسال از محل ۹ درصد ارزش افزوده، سه درصد به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت که رقم آن معادل سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز با بیان این‌که از مجموع ۱۰ واحد صنعتی تعطیل شده، تاکنون ۶ واحد به فعالیت مجدد باز گشته، گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مسوولان بالادستی بدانند، موانع کلی حوزه تولید و صنعت در سطح منطقه برطرف شده‌ است.

علی‌اکبر کی‌پور افزود: در برنامه‌ریزی های شهرستان، چند موضوع مهم هدف‌گذاری شده که یکی از آنها تسهیل‌گری بخش صنعت و تولید است و  خوشبختانه به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم با افتخار بگوییم در حوضه صنعت و تولید هیچ گره یا مشکلی که نیاز به دخالت مسوولان کشوری باشد، وجود ندارد و تمامی مسائل در سطح منطقه برطرف شده یا می‌شود.

همچنین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌حیدریه به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با توجه به وجود بارانداز شرق کشور و افتتاح کشتارگاه صنعتی، نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش صنایع نساجی در این خطه محسوس است.

محمدرضا ملکی افزود: همچنین با توجه به وجود معادن و کانی‌ها، وجود صنایع سلولوزی و اجرام نسوز نیاز منطقه است.

نایب رئیس اتاق صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی تربت‌حیدریه نیز گفت: ظرف یک سال اخیر، ۲۸ کمیسیون حمایت قضایی برگزار شده که نشان از بذل توجه دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید است.

علیرضا ناصری افزود: در منطقه تربت‌حیدریه شامل چهار شهرستان: تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار حدود صد پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده  که تنها ۲۰ درصد آنها فعال و شایسته است دلایل آن مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

وی همچنین کارخانه فولاد رخ نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کمبود ال‌سی و خوراک اولیه تعطیل و واحدهای صنعتی مستقر در ۲ شهرک صنعتی گرفتار در زیرساختهای اولیه و دیگر مسایل و از جمله مالیات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز