خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس مطرح کردند؛

امنیت جسمی و روحی وکلا باید طبق قانون تامین شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۴۶۸

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، وکیل و قاضی را بال‌های فرشته عدالت توصیف کرد و گفت: قانون حمایت از آنها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

یه گزارش ایلنا، علیرضا پاک فطرت با بیان این که کانون وکلای استان فارس به عنوان یکی از مراکز فعال و پویا در عرصه کشور شناخته می‌شود؛ اظهارداشت: امروز بیش از همیشه حضور وکیل در پرونده‌های قضایی لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در جامعه‌ای که وکلای قوی حضور داشته باشند شهروندان احساس آرامش بیشتری می‌کنند و امیدواریم این همایش بتواند به اهداف خود که همانا ارتقا جایگاه وکیل و اجرای بهتر قانون است، دست یابد. 

این نماینده مجلس با یادآوری این موضوع که دادگستری استان فارس هم، جایگاه ویژه‌ای در عرصه کشور داشته و قضات استان به عدالت شهرت دارند، بیان داشت: وکیل و وکالت واژگان مقدسی هستند که جایگاه منحصر بفردی میان مردم و قوه قضاییه دارد و در برقراری عدالت و دفاع از حق و حاکیت تلاش می‌کنند. 

 امنیت جسمی و روحی وکلا باید طبق قانون تامین شود

نماینده مردم شیراز و زرقان از وکلا به عنوان یکی از ستون‌های اصلی در تحقق حاکمیت قانون در جامعه یادگرد و افزود: کار وکالت به صورت بالذات مخاطره آمیز است و در بسیاری موارد خانواده وکلا و ذی‌نفعان با تهدید از سوی سودجویان و افرادی که تعارض منافع دارند روبرو می‌شوند. به همین دلیل برای اینکه وکیل بتواند مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهد باید از حمایت مطلوب از سوی حاکمیت و جامعه برخوردار باشد. 

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش بر دانش افزایی وکلا تاکید کرد و افزود: قانون تسهیل کسب و کار به معنای این نیست که افراد فاقد تخصص با دارا بودن مدرک تحصیلی بتوانند پروانه وکالت دریافت کنند. 

پاک فطرت با بیان اینکه طبق قانون باید امنیت جسمی و روحی وکلا تامین شود، اظهار داشت: در کشور پهناور ایران با کمبود وکیل روبرو هستیم و باید با پرورش نیروهای متخصص و متعهد پاسخگوی این نیاز کشور باشیم.

 دستیابی به جامعه سالم  با رجوع به دو اصل حفظ امانت و عدالت 

ابراهیم عزیزی، دیگر نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این همایش ضمن بالا ارزیابی کردن جایگاه و شأن وکیل در نظام اسلامی، ابرازداشت: وکالت در نظام سیاسی مبتنی بر دین، سرشار از معنویت و احترام به مقدسات است.

وی با بیان اینکه دو اصل حفظ امانت و عدالت در امر وکالت مورد توجه است، اظهار داشت: دستیابی به یک جامعه سالم و رشد یافته در گرو توجه به این دو اصل قرار دارد.

 امنیت جسمی و روحی وکلا باید طبق قانون تامین شود

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، جامعه‌ای می‌تواند بر مدار توسعه و پیشرفت حرکت کند که قانون‌مدار باشد.  

عزیزی بر ضرورت هم افزایی ظرفیت‌ها و پرهیز حرکت‌های فردی تاکید و خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس باید درخواست‌ها و نظرات وکلا را در تدوین قوانین مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید براینکه «حق محور و عدالت محور بودن» باید از جمله ویژگی‌های وکلا اعم از وکلای مجلس و وکلای دادگستری باشد، تصریح کرد: مسئولیت پذیر و ظلم ستیز بودن نیز از جمله ویژگی‌هایی است گه باید وکلا داشته باشند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، کاهش آسیب‌ها را در گرو تعامل و هم افزایی همه دستگاه و ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: رسیدن به قوانین مترقی و به روز را باید به عنوان یک نیاز جدی دنبال کنیم.

عزیزی با تاکید براینکه مجلس هرآنچه که با حق، عدالت، امنیت و پویایی کار وکالت باشد را مورد حمایت قرار می‌دهد؛ گفت: اعتقاد داریم که وکالت باید به شکل حرفه‌ای و تخصصی راه خود را ادامه دهد و حامی این امر مهم هستیم.

 استفاده از ظرفیت های تخصصی همچون کانون وکلا

زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی تحقق حکمرانی مردم پایه در کشور را منوط به استفاده از ظرفیت‌های تخصصی ملت دانست و گفت: کانون‌های وکلا یکی از همان ظرفیت‌های تخصصی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نگاه تخصصی و تسلط وکلا به قوانین باعث می‌شود در مجلس از دانش آنها برای پیگیری حقوق ملت استفاده شود؛ اظهار داشت: مجلس باید قوانینی تصویب کند که در آنها حقوق ملت پیگیری و استیفا شود.

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس با اذعان براینکه وکلا و نمایندگان مجلس در معرض بسیاری از تهدیدها و مخاطرات به خصوص در هنگام بررسی پرونده های خاص قرار دارند، بیان داشت: متاسفانه در برخی محاکم به متهم القا می‌شود که اگر وکیل بگیرد کارش در نزد قاضی سخت‌تر می‌شود و این کار، کار درستی نیست و باید با آن مقابله شود.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث حمایت از وکلا قوانینی وجود دارد؛ اما از هر طرحی برای تدوین قوانینی حمایتی بیشتر استقبال می‌کنیم؛ ابراز داشت: برخی مشاغل به دلیل حساس بودن شان در معرض آسیب هستند و باید از سوی مجلس و دیگر قوا مورد حمایت قرار بگیرند.

الهیان در ادامه با بیان اینکه آسیب وکلا در ابعاد جسمی، روحی، روانی و حتا آبرو و اعتبار ممکن است ظهور و بروز کند؛ بیان داشت: ما آماده‌ایم از ظرفیت کانون وکلا، هم برای تامین حقوق ملت و هم برای حمایت از وکلا استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز