خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد:

پل تاریخی کوت سیدصالح روزگار خوشی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۷۰۳

پل تاریخی کوت سیدصالح، تنها اثر ثبت ملی شهرستان کارون استان خوزستان است که به دلیل عدم مراقبت و مرمت، در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، تصاویری که از وضعیت فعلی پل کوت سیدصالح منتشر شده؛ از اوضاع نامناسب و شرایط وخیم این اثر تاریخی در استان خوزستان خبر می‌دهد. 

عدم نظارت اداره کل و نابسامانی آثار تاریخی در نقاط مختلف استان بخصوص در مناطقی مانند شهرستان ایذه، حفاری‌های بی‌رویه، خرید و فروش فلزیاب، اجاره هیلتی و بازار داغ اشیای تاریخی در روز روشن و بدون واهمه‌ فروشندگان آثار، چشم‌انداز ناامیدکننده‌ای از وضعیت آثار و محوطه‌های تاریخی در این استان ارایه می‌دهند. در این میان سکوت مدیران و متولیان میراث فرهنگی بیش از هرچیز دوستداران میراث فرهنگی را نگران می‌کند. 

در آخرین گزارش دریافتی از سوی برخی دوستداران میراث فرهنگی؛ وضیعت حفاظت از بناها و آثار میراثی در شهرستان کارون دردآور است. 

آنها می‌افزایند: از سال ۹۹ و بعد از شکایت فعالان مدنی به سازمان بازرسی کل استان خوزستان، قرار پیگیری نسبت به ترمیم و بازسازی تنها اثر ملی «پل کوت سیدصالح» در شهرستان کارون صادر شد اما با گذشت چند سال تاکنون اقدامی صورت نگرفته و تخریب و نابودی این بنای تاریخی افزایش یافته است.

 فعالان میراث فرهنگی معتقدند: این نمونه‌ای کوچک از عدم اهتمام و ترک فعل مدیران و مسئولان اجرایی مربوطه در شهرستان کارون و استان خوزستان نسبت به قانون صیانت و حراست از بناهای میراثی و تمدنی است.

احمد یوسف نهاد (مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون)، در این باره به ایلنا گفت: مشکلات این پل به دوران پیش از مسئولیت من در اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون و حادثه سیل سال 98 در خوزستان بازمی‌گردد و به یکی از مطالبات جدی مردم کارون تبدیل شده است که متعاقب آن موضوع مرمت را در اداره کل میراث فرهنگی استان مطرح کردم و به نتیجه‌ای نرسید. حتی پیگیر مرمت این پل از طریق آب و برق خوزستان نیز بوده‌ام که متاسفانه تاکنون به همین وضع رها شده است. 

پل تاریخی کوت سیدصالح روزگار خوشی ندارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز