خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

زمان همکاری‌های گسترده اقتصادی ایران و افغانستان فرارسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۶۷۲

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین قطار تجاری از مرز جمهوری اسلامی ایران گذشت و امروز به ایستگاه روزنک در خاک افغانستان رسید، اکنون زمان همکاری‌های گسترده اقتصادی ایران و افغانستان فرارسیده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید حسین میرشفیع عصر امروز در مراسم ورود قطار تجاری به ایستگاه روزنک افزود: هدف نهایی ما این است که نقشه توسعه راه آهن افغانستان نهایی و اجرایی شود و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم این شبکه ریلی در افغانستان توسعه پیدا کند و پل ارتباطی شرق و غرب آسیا باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم این پروژه به سرعت به نتیجه برسد، خوشبختانه کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان تشکیل شده و ما هم آماده همکاری با آن هستیم.

خط آهن خواف-هرات نشانه ارتباط دوستانه دو ملت است

اسلام جار والی هرات نیز در این مراسم افزود: این خط آهن را روی دو دیده خود حفظ می‌کنیم، هرات به عنوان قطب اقتصادی افغانستان و یکی از شهرهای عمده تجاری این کشور به دلیل امنیت قوی که دارد یک بستر بکر برای سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم با کدام واژه‌ها از حضور برادران ایرانی خود و برادرانی که از مرکز افغانستان آمده‌اند، قدردانی کنم، اتفاق امروز برای هرات بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز