خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی:

بازارچه محلی در قلعه الموت ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۶۶۵

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایجاد دو غرفه در پایین قلعه الموت با عنوان بازارچه محلی با هدف ارائه محصولات توسط اهالی و دسترسی گردشگران به خدمات فروشگاهی باید مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قلعه حسن صباح یکی از اماکن تاریخی و طبیعی در الموت است همین باعث شده با وجود سختی‌های دسترسی به آن، سالانه گردشگران داخلی و خارجی به این قلعه صعود می‌کنند.

عزت الله ضرغامی که امروز برای بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی به الموت سفر کرده و صعود به این قلعه هم آخرین برنامه او بود، به تسهیل دسترسی مسیر رفت و برگشت این مکان تاریخی و ضرورت دسترسی برای خودروها تاکید کرد.

در این سفر، مردم گازرخان مشکلات خود را با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمیان گذاشتند که راه‌اندازی بازارچه محلی برای عرضه محصولات غذایی، کشاورزی و صنایع دستی از جمله مهم‌ترین ضروریات بود و وزیر هم در این باره قول مساعد داد.

ضرغامی ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در کنار ساماندهی مسیر، تبلیغات و معرفی منطقه برای جذب تسهیلات و سرمایه‌گذار را هم از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

باوجود اینکه این منطقه تاریخی اهمیت دارد، اما تعیین محدوده‌ای گسترده به‌عنوان حریم قلعه، ساکنان محلی را برای ساخت ساز با مشکل مواجه کرده و از این رو نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

لطف الله سیاهکلی با بیان اینکه عرصه باید در اختیار میراث باشد، گفت: مدارا کردن با مردم در حریم منطقه و تشویق برای همراهی آن‌ها در طرح‌های توسعه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی در سفر یک روزه به الموت از قلعه لمبسر، دریاچه اوان و قلعه الموت بازدید کرد.

سال گذشته هم این مقام مسئول برای بازدید و بررسی شرایط میراث فرهنگی و پروژه‌های آن به قزوین سفر کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز