خبرگزاری کار ایران

صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۸۰

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای خنک و ناپایدار به منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس به تدریج از امروز شرایط برای روند کاهش دما، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید)، بارندگی (گاهی رگباری و شدید به ویژه سه شنبه عصر و شب تا چهارشنبه موقتی خیلی شدید)، رعد و برق و احتمال تگرگ تا پنجشنبه فراهم خواهد شد.

دادرس ادامه داد: طی این مدت برای دامنه‌های جنوبی استان آسمان کمی تا نیمه ابری، وزش باد شدید، گاهی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت پنجشنبه به تدریج با تضعیف و خروج سامانه ناپایدار، روند افزایش دما و کاهش ابر تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.

دادرس از صدور ۳ هشدار زرد هواشناسی جوی، کشاورزی و دریایی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

وی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای گیلان به صورت میانگین در این مدت خبر داد و افزود: دمای هوای گیلان در مناطق کوهستانی تا پایان این هفته، ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: ارتفاع موج دریای خزر هم در این مدت به بیش از یک متر خواهد رسید و برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز