خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

خوشه زیتون قزوین به‌عنوان خوشه برتر کشوری معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۸۴۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، خوشه فرآوری محصولات زیتون قزوین به‌عنوان خوشه برتر کشوری انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، رضا صفاری گفت: خوشه فرآوری محصولات زیتون با هدف توسعه تولید و اشتغال مربوط به این محصول در استان و ایجاد انسجام بیشتر بین واحدهای تولیدی و فرآوری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین و با هدف برندسازی زیتون طارم سفلی، بازاریابی و صادرات محصولات وابسته به زیتون و ایجاد شبکه‌های کسب و کار تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: برگزاری اولین جشنواره زیتون و آیین شکرگزاری، تامین مالی جهت جوان‌سازی باغات و بهسازی سیستم آبیاری، تصویب و اجرای پروژه مرکز ملی ارایه خدمات تخصصی زیتون، جانمایی و کمک به ایجاد بازارچه دایمی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و تورهای صنعتی داخلی و خارجی از جمله اقدامات برای اعضای خوشه زیتون بوده است.

وی ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی ازمیر ترکیه، بسته بندی استانیول، گلد فود امارات؛ انجام مطالعات تخصصی در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش، راه‌اندازی نهاد بازار جهت پخش و فروش از دیگر اقدامات خوشه زیتون است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹ واحد فرآوری و ۵۴ واحد کشت و صنعت عضو خوشه زیتون بوده و حدود 4 هزار و 200 نفر باغدار نیز در این حوزه فعال هستند؛ همچنین قزوین رتبه دوم در تولید و سطح زیر کشت زیتون کشور را دارا است.

این مسئول اضافه کرد: راه‌اندازی بازارچه فروش دایمی زیتون در محل اتوبان قزوین رشت، ایجاد مرکز ملی تخصصی زیتون، گریدبندی و درجه بندی باغات و باغداران و صنایع فرآوری زیتون، راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب مرکزی، راه‌اندازی مدل کشت مبتنی بر قرارداد از مهمترین برنامه‌های آتی برای اعضای خوشه زیتون است.

صفاری خاطرنشان کرد: در این مراسم از سید امیر محمد خطیبی به عنوان عامل توسعه خوشه خوشه فرآوری محصولات زیتون تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز