خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی خواف خبر داد؛

آغاز مرمت اضطراری یک بنای تاریخی در شهرستان خواف

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۳۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف از آغاز مرمت اضطراری بنای تاریخی مزار خدیجه خاتون این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمود باعقیده با اعلام این خبر افزود: این بنای تاریخی در روستای خرگرد و در فاصله حدود ۲۰۰ متری از مدرسه غیاثیه قرار دارد که به‌عنوان مدفن دو خواهر به اسم خدیجه‌خاتون و مزینه‌خاتون شهرت دارد که از اولیاء روستا بوده و مورد احترام مردم محل است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف ادامه داد: از بنای اصلی فقط دو دیوار خشتی به ارتفاع ۳۰/۴ متر باقی‌مانده و بقیه بنا تخریب شده است.

باعقیده تصریح کرد: به‌منظور حفاظت از بقایای این بنای ارزشمند مرمت اضطراری آن شامل پی‌بندی، دیوار چینی، استحکام بخشی و کاهگل کشی آن به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات حقوق دولتی که توسط فرمانداری تخصیص داده شد آغاز شده است.

روستای خرگرد خواف به‌عنوان  یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان خواف در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مشهد قرار دارد و هشت بنای تاریخی از جمله مدرسه غیاثیه خرگرد، فعالیت دو بومگردی، کارگاه‌های صنایع‌دستی و تنگل (تفرجگاه) خرگرد باعث شده این روستا به عنوان یکی از هدف های گردشگری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز