خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اتمام عملیات اجرایی گذر فرهنگی همدان تا پایان امسال‌

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۰۳۶

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان از اتمام عملیات اجرایی گذر فرهنگی شهر همدان تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، احسان صباغی اظهار کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی پروژه گذر فرهنگی در حال انجام‌ است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این گذر انسان‌محور است و در راستای بازآفرینی محدوده فوق در دستور کار قرار دارد، افزود: گذر فرهنگی شهر همدان همسو با حفظ داشته‌های تاریخی و رونق گردشگری در یکی از مهمترین محدوده‌های فرهنگی و تاریخی شهر در حال اجرا است.

صباغی با بیان اینکه گذر فرهنگی همدان از میدان آرامگاه بوعلی تا میدان باباطاهر با محوریت اجتماعی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: براساس طرح حد فاصل میدان آرامگاه بوعلی تا میدان هگمتانه و اتصال این معابر به بافت بازار و میدان باباطاهر در قالب گذر فرهنگی همدان شناخته می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان، گذر فرهنگی از جنب مسجد آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی شروع و به پشت مسجد حاج ابراهیم بیگ و میدان باباطاهر ختم می‌شود.

صباغی اضافه کرد: عملیات اجرایی گذر فرهنگی همدان شامل پیاده‌راه‌سازی، نماسازی و مرمت خانه‌های تاریخی این محدوده است که با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این محدوده می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی با اشاره به اینکه سهم اجتماعی گذر فرهنگی همدان بیش از سهم حمل‌ونقل است، خاطرنشان کرد: برای خودروها هم لاینی اختصاص داده شده است اما عملکرد معبر، انسان محور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز