خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

کاهش 60 درصدی جرایم در استان قزوین هدف‌گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۵۰۱

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امیدواریم در سال جاری با اجرای اقدامات پیشگیرانه از قبیل طرح پابند الکترونیک و نهضت پیشگیری از جرم با اجرای دستورالعمل‌ها و اقدمات لازم و مشارکت همه دستگاه‌ها در زمینه جرایم 60 درصد کاهش داشته باشیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حسین رجبی در مراسم تجلیل از از فعالان و نقش آفرینان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه گفت: در راستای تحقق حقوق عامه و جلوگیری از تضیع حقوق عمومی قرارگاه حقوق عامه در استان قزوین تشکیل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین ادامه داد: با توجه به تشکیل قرارگاه حقوق عامه از فعالان و کارشناسان حوزه اجتماعی جهت مشارکت در این قرارگاه دعوت می‌شود تا با طرح و ایده‌های خود برای پیشگیری از وقوع جرم و  حقوق عامه همکاری کنند.

این مقام قضایی استان بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار بازدید در راستای حقوق عامه در استان به صورت جهادی و شبانه روزی صورت گرفته و بیش از 120 طرح در زمینه پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش جرایم و جمعیت کیفری ابلاغ و در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: نتیجه این اقدامات موجب شد تا در سال گذشته در 10 جرم اول کشور بین 2 تا 26 درصد کاهش داشته باشیم.

رجبی با بیان اینکه در سال گذشته جرایم فضای مجازی با 16 درصد کاهش روبرو بوده است، گفت: در سال گذشته و در راستای صیانت از فضای مجازی بیش از 5 هزار محتوای مجرمانه بدون تشکیل پرونده از فضای مجازی حذف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز