خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز در قرارگاه اشتغال:

مهارت آموزی کارجویان و فارغ‌التحصیلان، راهکار دست یابی به اشتغال پایدار است / البرز باید ۵۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۲ ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۰۰۲

استاندار البرز گفت: عدم تجهیز فارغ‌التحصیلان به مهارت از جمله موانع سر راه کارجویان است، بنابراین ضرورت دارد که آموزش های فنی و حرفه‌ای و لینک دانشگاه‌ها با مراکز و واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در قرارگاه اشتغال استان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم ایجاد ارتباط بین کارجو و کارفرما است چراکه اکنون در البرز اکثر شهرک های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند و از سوی دیگر با جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: عدم تجهیز فارغ‌التحصیلان به مهارت، از جمله موانع سر راه کارجویان است، بنابراین ضرورت دارد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و لینک دانشگاه‌ها با مراکز و واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد. 

عبداللهی گفت: ایجاد امکاناتی همچون مسکن کارگری و اتخاذ تدابیر لازم برای تردد و حمل و نقل نیروی کار به شهرک های استان، باید بعنوان یک راهکار مد نظر متولیان امر باشد.

وی افزود: نظام مسائل مرتبط با اشتغال استان در قالب کارگروه باید احصا شود و موانع به صورت اساسی و گام به گام مورد برنامه ریزی و رسیدگی قرار گیرد.

استاندار البرز با عنوان اینکه حمل و نقل و اسکان ارزان برای نیروی کار باید برنامه محور دنبال شود، افزود: فارغ‌التحصیلی که مهارت دست یابی به اشتغال ندارد باید از طریق فنی و حرفه ای، آموزش ببیند و بکارگیری شود.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه با آموزش های مهارتی، حوزه اشتغال و دست یابی افراد به کار متحول می شود، ادامه داد: در دنیای امروز شغل هایی متناسب با علوم نوین بخصوص در حوزه دیجیتال، ایجاد شده که باید بدنبال آموزش آنها باشیم.

عبداللهی گفت: در برش استانی ایجاد اشتغال، البرز مکلف به ایجاد ۵۰ هزار شغل است که با توجه به ظرفیت های موجود باید فراتر از این تعداد باشیم.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری استان به ۸.۲ درصد رسیده و حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز