خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان البرز هشدار داد؛

کلاهبرداری سایبری با چاشنی سهام عدالت / کاربران هوشیار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۹۰

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به ترفندهای مختلف متخلفان سایبری در فضای مجازی و پیامکی به کاربران هشدار داد و گفت: کاربران پیامک‌های مشکوک درباره سهام عدالت را باز نکنند.

به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به ترفند جدید کلاهبرداری، اظهار کرد: اکنون کلاهبرداران سایبری با توجه به فراخور نیازهای جامعه علاوه بر ترفندهای مختلف، اقدام به تبلیغات و ارسال پیام با مضمون ثبت نام و سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت این عناوین، سعی در ترغیب افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

وی گفت: ثبت نام سهام عدالت فقط از طریق سایت www.samanese.ir بوده و هرگونه تماس، پیامک و لینک ارسالی به کاربر کلاهبرداری است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار بوده و کلاهبرداران با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

به گفته وی، سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده و برداشت غیرمجاز هرروز رو به افزایش است.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

رییس پلیس فتا البرز سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز