خبرگزاری کار ایران

معاون راه و شهرسازی استان خبر داد؛

معاوضه زمین واحد تولیدی خانه سازی مشهد برای ساخت نهضت ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۶۱۵

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی گفت: زمین واحد تولیدی خانه سازی مشهد از سوی وزارت راه وشهرسازی به عنوان مالک قانونی آن با زمین شهرک انقلاب متعلق به آستان قدس رضوی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در این کلان شهر معاوضه شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یاسر شورابی در این خصوص افزود: کارخانه خانه سازی داخل مشهد و کاربری آن صنعتی است. زمینی که در حال مذاکره و توافق آن با آستان قدس رضوی برای اختصاص به نهضت ملی مسکن بودیم، زمین شهرک انقلاب (سیدی) در داخل شهر مشهد است.

وی اظهار کرد: مساحت زمینی که قرار است از آستان قدس رضوی بابت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک انقلاب خریده شود، ۱۱۵هکتار است که باید در ازای بهای آن زمینی به آستان قدس رضوی اختصاص یابد. کارخانه خانه سازی یکی از ملک‌های متعلق به وزارت راه وشهرسازی در مشهد است که قابل معاوضه است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی تأکید کرد: دولت هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیل یا جمع کردن کارخانه خانه سازی مشهد ندارد، بلکه با واگذاری آن به آستان قدس رضوی، درصدد تأمین زمین لازم برای اجرای طرح نهضت ملی ویژه متقاضیان داخل شهر مشهد است و کارخانه با همان کاربری صنعتی به آستان قدس رضوی داده خواهد شد. تفاهم نامه آن هم نوشته شده، به تأیید وزیر راه وشهرسازی نیز رسیده و در مرحله ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری برای قیمت گذاری است.

وی گفت: پیش از این تقاضا‌هایی از سوی پارک علم و فناوری خراسان مبنی بر دریافت کارخانه خانه سازی و اختصاص زمین آن به شرکت‌های دانش بنیان وجود داشت که این موضوع نیز به وزارت راه وشهرسازی اعلام شده بود. حتی دستور رئیس جمهور را نیز در این باره در اختیار داشتند، اما سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان تصمیم گیرنده در این بخش دو گزینه پیش رو داشت که گزینه نخست واگذاری زمین کارخانه خانه سازی به پارک علم و فناوری و گزینه دوم معاوضه آن با زمین شهرک انقلاب مشهد متعلق به آستان قدس رضوی است که سازمان مزبور گزینه دوم را انتخاب کرد.

شورابی بیان کرد: در هیچ کلان شهری در کشور مالکی پیدا نمی‌کنید که ۱۱۵هکتار زمین را یکجا در اختیار داشته باشد که بتوان آن را خرید و به نهضت ملی مسکن اختصاص داد. حال چنین فرصتی برای اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی به وجود آمده که از آن به نفع مردم استفاده شده است. همه زمین‌های ملی در اختیار این اداره کل در دولت‌های قبل به طرح‌های مسکن اختصاص یافته بود که بیشترشان در سمت قرقی یا شهرک سیمان قرار داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز