خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۳.۵ درصد سرمایه‌گذاری کشور در بخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۹۶۹

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی ۱۱ درصد در تولید ناخالص ملی سهم دارد اما تنها ۳.۵ درصد سرمایه‌گذاری در کشور را به خوداختصاص داده که باید برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاری در این بخش حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، صفدر نیازی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با اشاره به اهمیت منابع آبی در کشور اظهار کرد: بی تردید تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در کشور بعنوان یک چالش در بخش کشاورزی محسوب می‌شود و باید با ارتقای بهره‌وری و بهبود راندمان این مشکل را برطرف کرد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم اهمیت استفاده بهینه از منابع آب و خاک تاکید کرد و یادآور شد: هدر رفت آب در زمان انتقال به مزارع کشاورزی بالا است که مستلزم تقویت اعتبارات و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

این مسئول گفت: نظام خرده مالکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی است که با تقویت تشکل‌ها و اصلاح نظام‌های بهره‌برداری باید به سمت ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی حرکت کنیم تا سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اصلاح و بهبود آب و خاک موثر باشد.

نیازی به اهمیت اجرای طرح الگوی کشت در اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: بارندگی‌ها در کشور به زیر ۲۰۰ میلمتر کاهش یافته و چاره‌ای جز حرکت به سمت الگوی کشت نیست.

وی بر لزوم اهمیت دشت قزوین در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی و همچنین احیای دشت قزوین تاکید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌های زیادی در حوزه بهره‌وری آب و خاک در کشور در دست انجام است که می‌توان به اجرای سالیانه حدود ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی کشور اشاره کرد.

وی یادآور شد: همچنین در هفته جهاد کشاورزی یک‌هزار و ۵۶۳ طرح با ۷ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که بیشتر آن‌ها در حوزه آب و خاک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز