خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۹۶۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر و بی رقیب است و با برنامه ریزی صورت گرفته عملیات احیا و پایدارسازی این دشت آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، گفت: احیای دشت قزوین را با اجرای برنامه‌های علمی و کارشناسی و اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن محقق خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به افتتاح طرح‌های هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و عنوان کرد: در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن بهره‌مندی ۲ هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵ نفر به صورت ‌تثبیت اشتغال فراهم شده است.

عطایی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ سال بهره‌برداری از دشت قزوین تبعات مثبت و منفی زیادی داشته و باید توجه ویژه‌ای به آن شود، افزود: بخش کشاورزی متولی امنیت غذایی و کمی و کیفی غذای مردم است البته در این ۵۰ سال در برخی مقاطع طرح‌هایی خرد با هدف ایجاد اشتغال انجام شده و باید توجه ویژه‌ای شود؛ چرا که اگر کشاورزی زمانی از حالت اولیه و تولید انبوه خارج و معیشتی می‌شود مشکلاتی برای خود ایجاد می‌کند ضمن اینکه به اشتغال کمک کند بنابراین باید نقطه وسط این دو بخش را پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: نجات دشت قزوین باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه بخش کشاورزی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز