خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد؛

برگزاری دوره‌ دانش‌افزایی ویژه استادان دانشگاه‌های هند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۳۷۴

دوره‌ دانش‌افزایی ویژه‌ استادان دانشگاه‌های هند، به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه شیراز، دوره‌ دانش‌افزایی ویژه‌ استادان دانشگاه‌های هند را با همکاری بخش زبان و ادبیات فارسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه برگزار کرد.

سعید حسام‌پور، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه شیراز، هدف از برگزاری این دوره را علاوه‌ بر افزایش سطح دانش استادان دانشگاه‌های هند در زمینه‌ ادبیات فارسی، گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شیراز و ترویج زبان فارسی عنوان کرد.

به‌ گفته‌ او این دوره‌‌ دانش‌افزایی که در پی سفر و رایزنی‌های پیشین مسئولان دانشگاه شیراز به کشور هند ترتیب یافته است؛ با شرکت هشت‌ نفر از اساتید دانشگاه‌های مختلف هند، در قالب هفت کارگاه و یک‌ نشست هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات با اعضای هیأت‌علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، در مدت‌زمان ۵ روز برگزار شد.

رئیس مرکز آزفای دانشگاه شیراز گفت: در این دوره، کارگاه‌های سعدی‌شناسی، حافظ‌شناسی، آشنایی با ادبیات مشروطه، آشنایی با بن‌مایه‌های مشترک هند و ایران، آشنایی با جریان‌های مهم نثر فارسی و آشنایی با شعر معاصر با تدریس استادان بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز صورت پذیرفت.

حسام‌پور افزود: بازدید از مکان‌های مختلف مذهبی، تاریخی و گردشگری استان فارس، ازجمله حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، آرامگاه‌های حافظ و سعدی و خواجوی کرمانی، تخت جمشید، مسجد نصیرالملک، حمام و بازار وکیل، ارگ کریمخان، باغ‌های ارم و دلگشا و باغ‌موزه‌ نارنجستان نیز در این دوره با هدف آشنایی هرچه بیش‌تر مهمانان خارجی با جاذبه‌های گردشگری شیراز و فرهنگ و تمدن ایران‌زمین گنجانده شد.

به‌گفته‌ او، جمیل الرحمان (از دپارتمان زبان فارسی زاکر حسین کالج دهلی)، غلام نبی احمد (رئیس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه لکهنو)، جنید احمد (استادیار گروه مطالعات فارسی و آسیای مرکزی، دانشگاه آزاد ملی اردو، مولانا، حیدرآباد)، مسرت پروین (مدرس فارسی گروه آموزش مدرسه جامو و کشمیر)، محمد عارف ایوبی (استاد زبان فارسی دانشگاه لکهنو)، دانراج (دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه جواهر لعل نهرو)، صدام حسین (دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه جواهر لعل نهرو) و سیدعلی موسوی (از دپارتمان زبان فارسی دانشگاه لداخ) مهمانان این دوره‌ی دانش‌افزایی مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه شیراز بودند.

مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده و تاکنون دوره‌های گوناگونی با هدف ترویج زبان فارسی در دانشگاه‌های خارج از کشور برگزار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز