خبرگزاری کار ایران

آیین رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۹۲

آیین رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» اثر فرزام پروا،‌ در سیصدوچهل‌ونهمین نشست علمی حافظانه مرکز حافظ‌شناسی برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز حافظ‌شناسی، این نشست که به‌صورت حضوری ترتیب یافته است،‌ روز دوشنبه 24 مردادماه، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن غزل تالار حافظ برای عموم علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

مسعود حسینچاری،‌ استاد روان‌شناسی دانشگاه شیراز؛ جلیل اعتماد، پژوهشگر پسادکتری روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و آقای منصور پایمرد، حافظ‌پژوه، به بررسی و نقد کتاب حافظ و رود جادو خواهند پرداخت و نویسنده‌ی کتاب نیز در این برنامه حضور خواهد داشت.

پروا در کتاب حافظ و رود جادو با رویکردی روانکاوانه به بررسی غزلیات حافظ پرداخته است و این کتاب با مقدمه‌ی استاد بهاءالدین خرمشاهی، حافظ‌شناس برجسته، به‌همت نشر نگاه منتشر شده است.

استاد خرمشاهی در وصف حافظ و رود جادو گفته است: «در یک کلام این کتاب به روان‌کاوی حافظ و روان‌کاوی‌های حافظ در اشعارش می‌پردازد و باب نویی در حافظ‌پژوهی عصر جدید گشوده است. سالیان سال بود که کتابی درباره‌ی اندیشه و هنر و درواقع شعر و شخصیت حافظ، به این ژرفی و حتی شگرفی نخوانده بودم».

سیصدوچهل‌ونهمین نشست علمی مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ، با همکاری اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز