خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع آب پلدختر:

بارش‌های سال جاری کمبود منابع آب در دراز مدت را جبران نمی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۰۰۵

رییس اداره منابع آب پلدخترگفت: بارندگی های مطلوب در سال جاری موجب افزایش آبدهی رودخانه ها و منابع آب نسبت به سال گذشته شده اما کمبود منابع آب در دراز مدت را جبران نمی کند.

به گزارش ایلنا، اکبر مهری در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان پلدختر اظهار کرد: مجموع بارش در این شهرستان از مهرسال گذشته تا پایان اردیبهشت سال جاری 482 میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 119 درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت 18 درصد افزایش بارندگی بوده است.

وی افزود: مجموع بارش در شهرستان پلدختر براساس چندین ایستگاه باران سنج در روستاها و محدوده های مختلف ازابتدای مهر ماه سال گذشته تا پایان فروردین 543  میلیمتر بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 97 درصد افزایش بارندگی را نشان می دهد و نسبت به میانگین  دراز مدت 18 درصد افزایش بارندگی داشته است.

رئیس اداره منابع آب پلدختر گفت: آبدهی رودخانه کشکان در اردیبهشت ماه سال جاری 20.36 مترمکعب برثانیه بوده که نسبت به سال گذشته 94 درصد افزایش داشته و نسبت به آمار دراز مدت حدود 76 درصد کاهش داشته است.

مهری بیان کرد: دبی رودخانه چول هول در اردیبهشت ماه سال جاری 37 متر مکعب برثانیه بوده  و نسبت به سال گذشته 448 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت 76 درصد کاهش آبدهی داشته است.

وی یادآورشد: رودخانه مادیان رود که از رودخانه های بحرانی  از لحاظ وضعیت منابع آب 33صدم  متر مکعب در ثانیه آبدهی اردیبهشت ماه سال جاری آن بوده که نسبت به سال گذشته حدود 230 درصد افزایش آبدهی و نسبت به بلند مدت 72  درصد کاهش آبدهی داشته است.

مهری افزود: افت سطح آب زیر زمینی در آبخوان های شهرستان پلدختر در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 دهم یا 20 سانتی متر کاهش سطح آب زیر زمینی بوده  که به صورت کسری حجم آبخوانی معادل یک دهم میلیون متر مکعب است.

رییس اداره منابع آب پلدخترگفت: نصب کنتور های هوشمند روی چاه های کشاورزی از سیاست وزارت نیرو است که در این رابطه 16 حلقه از چاه های کشاورزی شهرستان مجهز به این کنتورها شدندو چهار حلقه نیز در حال قرارداد نصب هستند.

وی گفت: 6 چاه کشاورزی از این تعداد کنتور هوشمند آنهادستکاری شده  و آن را از مدار آبرسانی خارج کردند که می طلبد دادستان شهرستان نسبت به این موضوع ورود کرده و نهایت همکاری را داشته باشد همچنانکه همکاری دادستان در پرونده های مربوط به تخلفات منابع آب جای تقدیر دارد و این پرونده ها نیز در اسرع وقت به صورت ویژه بررسی می شوند.

مهری به آزادسازی تصرف حریم آب اشاره کرد و یادآورشد:دستور رسیدگی این موضوع از سوی دادستان پلدختر صادرشده و پس از اطلاع رسانی نسبت به تخلیه این حریم و بستر رودخانه اقدام همچنان که این کار در محدوده روستاهای در بخش مرکزی  و معمولان  انجام شده است.

رئیس اداره منابع آب پلدختر گفت: 220 مورد آزاد سازی تصرف حریم رودخانه در معمولان انجام شده و لیست جهت اخطار از بنیاد مسکن و شهرداری معمولان تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز