خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مطرح کرد؛

دغدغه‌ای برای تأمین آب همدان در تابستان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۵۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده ظرفیت انتقال آب از تالوار به ۹۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید، گفت: با اجرای پروژه انتقال آب از حوزه مجاور دغدغه‌ای برای تأمین آب در تابستان نداریم.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ضروری درباره زمان افتتاح تصفیه خانه شیخی‌جان با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: کارها با سرعت در حال انجام است تا بتوانیم در فاصله نزدیکی راه‌اندازی اولیه تصفیه‌خانه را داشته باشیم اما برنامه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور با هماهنگی استانداری و وزارت نیرو انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آغاز آبگیری اولیه ۹۰۰ لیتر در ثانیه خواهد بود و بعد در ماه‌های آینده به ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد، تصریح کرد: ظرفیت انتقال از تالوار طی دو روز آینده به ۶۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

ضروری یادآور شد: در حال حاضر ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب از تالوار به همدان انتقال می‌یابد که طی دو روز آینده به ۶۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید و بخشی از این آب وارد شبکه خواهد شد و بخشی هم ذخیره‌سازی می‌شود تا در زمان قطعی آب وارد شبکه شود.

وی با تأکید بر اینکه میزان بارش‌های استان در سال‌جاری ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته عقب است، خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های خوبی که در بهمن‌ماه داشتیم اما در مجموع بارش‌ها از ابتدای سال آبی مناسب نیست و همچنان عقب هستیم به طوریکه میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۸ درصد عقب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: وضعیت مناسبی از نظر بارش‌ها نداریم اما با اتفاقی که در بحث تأمین آب از حوزه مجاور افتاد، دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: مجموع متوسط بارش‌ها در سال جاری ۱۳۶ میلی‌متر بوده در حالیکه در سال گذشته ۱۷۰ میلی‌متر و در بلندمدت ۲۰۱ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌ای برای تابستان پیش‌رو نخواهیم داشت، مطرح کرد: با این وجود شهروندان در خانه‌تکانی و کارهای نظافتی که در پیش دارند، حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

ضروری با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون مترمکعب معادل هفت درصد حجم مخزن، آب پشت سد اکباتان وجود دارد، گفت: معمولاً در زمستان انتظار رواناب پشت دریچه سد نداریم اما با گرم شدن هوا منتظریم دبی ورودی رودخانه‌ سداکباتان افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز