خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت مطرح کرد؛

رصد مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در عمل به مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۸۴۳

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: به‌موجب دستور و تأکید استاندار، دبیرخانه شورای گفت‌وگو می‌بایست به‌طور مستمر، چندوچون اجرای مصوبات شورا و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در اجرای تکالیف مصوبات شورا، رصد، پیگیری و گزارش کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی‌اکبر لبافی در خصوص ضمانت اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو اظهار کرد: بنا به مصوبه شورا و تأکید استاندار، عملکرد هر یک از دستگاه‌ها در خصوص پیگیری مصوبات و چگونگی اجرا یا عدم اجرای آن به‌صورت فصلی موردبررسی قرارگرفته و در جلسات شورا با دعوت از دستگاه متولی قرائت خواهد شد.

وی بیان کرد: طبیعی است که دستگاه اجرایی و بخش خصوصی متولی در صورت عدم تحقق یا عدم پیگیری مصوبات باید با ارائه ادله موارد خود را مطرح کرده و چنانچه در این رابطه مرتکب ترک فعل شده باشند، برابر با ابلاغیه استانداری عمل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً مسائل مهم و اساسی اقتصادی استان و موانع کسب‌وکار در قالب تکالیف قانون بهبود محیط کسب‌وکار، پس از طی مطالعات کارشناسی در دبیرخانه شورا مطرح می‌گردد. موارد توافق شده در جلسات دبیرخانه پس از تصویب در صحن شورای گفت‌وگو، قابلیت اجرا دارد. توافق صورت گرفته در دبیرخانه دارای دو محور اساسی است؛ نخست موضوعاتی که از طریق هم‌افزایی و تکالیف استانی قابل‌حل و فصل است که بایستی توسط بخش خصوصی و دولتی در استان پیگیری شود که ضمانت اجرای آن حسب مصوبه جلسه است. دوم، موضوعاتی که باید از طریق مرکز، شورای گفت‌وگو، وزارتخانه‌ها، دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و طبیعی است که دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان نمایندگان استانی وزارتخانه‌ها می‌بایست تا حصول نتیجه در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

لبافی افزود: تاکنون بین بخش خصوصی و دولتی استان تفاهم برقرار بوده و موضوعات متعددی چه به‌صورت استانی و چه ملی و فراگیر محقق شده است ولیکن حسب تأکید و ابلاغیه استاندار، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند با جدیت مصوبات دبیرخانه و شورا را تا حصول نتیجه پیگیری و گزارش‌های لازم را ارائه کنند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ادامه داد: به لحاظ موضوعات مطرح شده در شورا، نظام ارزیابی مؤثری در وزارت کشور و شورای گفت‌وگوی مرکز شکل پیدا کرده که هر شش ماه عملکرد شوراها، وضعیت حضور در جلسات، دستاوردهای استانی و ملی شورا، میزان اثرگذاری ملی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و ضمن ارزیابی، وزیر کشور به استحضار رئیس‌جمهور رسانده می‌شود و نتیجه نهایی ارزیابی به همه استانداران و روسای اتاق‌های سراسر کشور ابلاغ می‌‌شود.

لبافی گفت: در استان خراسان رضوی هم نقاط قوت و ضعف بین بخش خصوصی و دولتی وجود دارد؛ برخی دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی و با دلسوزی پیگیری‌های استانی و ملی را دنبال می‌کنند که قطعاً این موضوع دستاورد مهمی برای بخش دولتی محسوب می‌شود و در مقابل، برخی دستگاه‌ها نیز با پیگیری‌های مستمر و مکاتبات متعدد دبیرخانه، پیگیر مصوبات هستند. در این میان، تشکل‌های بخش خصوصی از ظرفیت شورای گفت‌وگو برای طرح مسائل و مشکلات خود و اخذ مصوبات استانی و ملی حداکثر استفاده را دارند و تاکنون نیز نتایج خوبی اخذ کرده‌اند و از سویی، هنوز تشکل‌هایی هستند که نتوانستند از این ظرفیت برای رفع چالش‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز