خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری مرکزی:

زمین‌های مسکونی رها شده باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۵۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه زمین‌های مسکونی رها شده باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، گفت: در صورتی که این زمین‌ها در بازه زمانی مشخص تعیین تکلیف نشوند، تغییر کاربری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر اسدی در جلسه شورای عالی مسکن که از طریق ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا بر اساس چارچوب مصوبات شورای عالی شهرسازی مقرر شد مهلت زمانی برای انجام این موضوع و صدور پروانه مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: تعیین مهلت زمانی مشخص و فرایند صدور پروانه در راستای تعیین تکلیف زمین‌های مسکونی رها شده، باعث خواهد شد تا به رونق ساخت‌وساز در کشور و استان مرکزی کمک شود و زمین‌های مذکور بلاتکلیف نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز نسبت به الحاق زمین‌ در استان‌ها که مورد تاکید رئیس جمهور بود، این موضوع نیز در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

اسدی تصریح کرد: در خصوص تأمین هزینه‌های زیرساخت طرح نهضت ملی مسکن، شامل آب و برق و گاز مقرر شد با مدل یک سوم وزارت نیرو، یک سوم راه و شهرسازی و یک سوم نیز از منابع استانی اقدام شود.

وی بیان داشت: در خصوص تعامل و همکاری شهرداری‌ها به لحاظ صدور پروانه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز، اکثر شهرداری‌های استان، تعامل و همکاری مناسبی در این راستا با راه و شهرسازی دارند. شهرداری اراک نیز در خصوص تقسیط صدور پروانه این طرح، تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته که جای تقدیر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تأکید کرد: نظارت در حوزه بنگاه‌هایی که فاقد مجوزهای قانونی هستند نیز در دستور کار قرار گرفت و این موضوع با جدیت پیگیری و با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز