خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز فرماندهی آتش نشانی شرق ایران در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۵۰

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، در حاشیه مراسم بهره برداری، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه شاخص شهری و زیست محیطی همزمان با هفته محیط زیست از نوسازی ناوگان خودرویی خدمات شهری و آغاز عملیات اجرایی بزرگترین و بروزترین مرکز فرماندهی و عملیاتی آتش نشانی شرق کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: در ادامه برنامه های تدارک دیده شده برای هفته محیط زیست سال جاری، ۴ پروژه شاخص شهری و زیست محیطی مورد بهره برداری و رونمایی قرار گرفت و عملیات اجرایی بزرگترین مرکز فرماندهی آتش نشانی شرق ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال آغاز شده و طی برنامه زمان بندی سه ساله در ۸ طبقه و مساحتی بیش از ۱۲ هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید.

نجفی افزود: بهره برداری از ۲۴ طرح فضای سبز محلی در ۱۰ منطقه از شهر مشهد، دیگر طرحی بود که با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در مجموع بالغ بر ۱۳ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان مشهدی و بویژه ساکنان مناطق کم برخوردار شهری قرار گرفت.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در مراسم امروز از ۳۱ دستگاه خودروی جدید و تخصصی خدمات شهری با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال نیز رونمایی شد.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این خودروها و ورود آنها به ناوگان خدمات شهری میانگین سن خودروهای خدمات شهری در مشهد از ۸ سال به ۵ سال کاهش پیدا می‌کند.

نجفی اظهار کرد: در این مراسم ساختمان جدید اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد نیز به بهره برداری رسید و برای اولین بار کارگاه تخصصی تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات زیست محیطی در این مرکز آغاز به کار کرد.

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه تخصصی که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است سالانه صرفه جویی ۲۵ میلیارد ریالی را به همراه خواهد داشت و با استفاده از توان متخصصان و کارشناسان مدیریت شهری، تجهیزات تخصصی ایستگاه ها و سامانه های محیط زیست شهری در این کارگاه تعمیر و بازآمد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز