خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار خبر داد؛

کشف و ضبط ١١ نوع داروی فاقد مشخصات از داروخانه دامپزشکی در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۸۰

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: طی بازدید های انجام شده از داروخانه دامپزشکی در سبزوار تعداد ۱۱ نوع داروی فاقد مشخصات کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، برات الله زید آبادی ضمن بیان این نکته که از وظایف دامپزشکی پیشگیری و ممانعت از عوامل تهدید علیه بهداشت عمومی است، گفت: در راستای رصد و پایش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، همکاران دارو و درمان شبکه دامپزشکی سبزوار در بازدیدهای مستمر و سرزده از مراکز درمانی و داروخانه‌های دامپزشکی، از یک داروخانه دامپزشکی  تعداد ۱۱ نوع داروی مختلف فاقد مشخصات (شماره بچ و نوع دارو) جمعا به تعداد ۴۷۹ قلم کشف و ضبط شد.

زیدآبادی افزود: رعایت اصول نسخه نویسی توسط مراکز درمانی و همچنین نسخه پیچی در داروخانه ها نیز در این بازدیدها  مورد رصد کارشناسان قرار گرفت و با توجه به اینکه منقضی شدن تاریخ مصرف داروها و واکسن های دامپزشکی از موارد بسیار حساس است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار اظهارداشت: به دامداران و مرغداران توصیه می‌کنیم در خرید این اقلام به تاریخ تولید و تاریخ مصرف توجه داشته باشند و آنها را از داروخانه های دامپزشکی مجاز دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز