خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

خرید بیش از 280 هزار تن گندم در استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۱۰

مدیر غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: با ورود به فاز خرید گندم، پیش بینی می شود بالغ بر 280 هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خرید شود.

سعید شریفی در گفت وگو با ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه خرید گندم در مناطق جنوبی استان انجام شده و برداشت و خرید گندم در سایر نقاط استان به صورت کامل انجام نشده است، تا کنون بالغ بر 210 هزار تن گندم از کشاورزان خرید کرده‌ایم و پیش‌بینی می شود این میزان نتا 280 هزار تن هم برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای پرداخت مطالبات کشاورزان به مشکل خورده‌ایم، افزود: تا کنون 600 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و برای تامین و پرداخت مابقی هنوز تامین اعتباری از سوی دولت انجام نگرفته است.

شریفی با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های مربوطه هرچه سریعتر باید نرخ خرید گندم را اعلام کنند، افزود: در حال حاضر با توجه به عدم توافق دولت و کمیسیون کشاورزی بر سر تعیین نرخ خرید گندم، خرید گندم با نرخ سال گذشته انجام می‌شود.

مدیر غله استان ایلام ضمن اشاره به اینکه نرخ خرید گندم در سال گذشته 11 هزار و 500 تومان بود، عنوان کرد: دولت مایل است برای خرید گندم مبلغ 15 هزار تومان بابت هر کیلو هزینه کند، اما کمیسیون‌های کشاورزی با احتساب شرایط و وضعیت معیشت کشاورزان، مبلغ 17 هزار تومان را پیشنهاد داده ‌اند و ما و کشاورزان بلاتکلیف هستیم به همین خاطر برای اینکه کشاورزان معطل تصمیمات مسئولان قرار نگیرند گندم آنها را با نرخ سال گذشته خرید می کنیم و پس از تعیین قیمت مابه‌التفاوت آن را به حساب کشاورزان منظور خواهیم کرد.

شریفی با اشاره به اینکه مصرف سالانه استان ایلام، 100 هزار تن گندم است، خاطرنشان کرد: مازاد خرید را با صلاح دید مسئولان به سایر نقاط کشور که از نظر تامین گندم مشکل دارند صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز