خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

۱۲۰ تیم‌ امدادی اصفهان، مشغول‌ امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۶۰۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعدازظهر و شامگاه پنجشنبه نقاط مختلفی از اُستان به علت تشدید ناپایداری ‌های جوی و وقوع سیلاب ناگهانی ناشی از بارش شدید باران و تگرگ و وزش تندبادهای شدید شاهد وقوع تعدادی حوادث طبیعی بود و هم اکنون ۱۲۰ تیم امدادی در سراسر استان مشغول به امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی امروز هستند.

به گزارش ایلنا، منصور شیشه فروش در گفت و گویی درخصوص ناپایداری های جوی و بارش‌های شدید در استان، افزود: سیل بُردگی یک دستگاه خودروی پراید در محور مُشکنان به تُودشک منجر به فوت راننده این خودرو شد و جستجو برای یافتن یک نفر سرنشین احتمالی دیگر پراید در حال انجام است.

وی ادامه داد: محور جاده‌ای نایین به اردستان نیز عصر امروز به علت شدت سیل به صورت موقت مسدود شد که ایجاد ترافیک در این محور را در پی داشت.

این مسئول اظهار داشت: با تلاش مدیریت بحران شهرستان نایین، پلیس راه و راهداری محور نایین به اردستان، این مسیر بعد از زمان کوتاهی بازگشایی شد و هم اکنون تردد در این محور در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش های شدید عصر امروز سیلابی شدن ارتفاعات شهرستان نایین را در پی داشت که با تلاش واحدهای امدادی بخشی از این سیلاب از گردنه ملا احمد نایین و مسیر تودشک به سمت شهرستان ورزنه و تالاب گاوخونی هدایت شد.

وی تصریح کرد: رگبار شدید باران در عصر امروز موجب آبگرفتگی روستاهای "دخر آباد جندابه" و "شهر کوهپایه" شد که کنترل آبگرفتگی در روستاهای نیستانک، وندیش و کجان در شهرستان نایین توسط گروه های امدادی صورت گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: کنترل سیلاب و آبگرفتگی محورهای جاده‌ای هاشم آباد شهرستان هرند و نیز مسیر روستای قُورتان شهرستان ورزنه نیز در حال انجام است.

شیشه فروش افزود: وزش طوفان شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت باعث سقوط بیش از ۱۴۰ اصله درخت در شهر اصفهان و شهرستان‌های مناطق مرکزی و شرق استان شد و موجب آسیب به چهار دستگاه خودروی سواری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در اثر بارندگی عصر امروز، خساراتی به عشایر امین آباد شهرستان شهرضا وارد شد.

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز در پی ریزش دیوار بر اثر طوفان شن ۶ نفر در کُمشچه اصفهان مصدوم شدند و این حادثه در جوار امامزاده نرمی شهرستان دولت آباد رُخ داد که بر اثر ریزش دیوار تعدادی خودرو پارک شده در محل نیز آسیب دید.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعدازظهر و عصر امروز نیز وقوع سیلاب ناگهانی ناشی از بارش شدید باران و تگرگ در "روستای نهوج اردستان" واقع در ۶۵ کیلومتری شرق شهرستان اردستان موجب جان باختن سه نفر از ساکنین روستا به علت تخریب منزل و آب بُردگی شد.

وی ادامه داد:در اثر وقوع سیل و سیلابی شدن رودخانه داخل روستای نهوج، ۹ نفر نیز مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند و خساراتی نیز به اماکن مسکونی، راه‌ها، معابر و اراضی کشاورزی، دام‌های سبک و کُولونی‌های زنبورهای عسل در منطقه وارد آمد.

این مسئول تاکید کرد: عوامل امدادی، مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان اردستان در حال امدادرسانی در روستای نهوج هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز