خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

۱۲۵ میلیون هکتار منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۲۱

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سطح کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، عباسعلی نوبخت در بازدید از طرحهای نهال کاری عرصه های منابع طبیعی گناباد افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در کنار کشت یک میلیارد نهال در عرصه های منابع طبیعی، به اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری برای مقابله با خشکسالی نیز توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: این طرح ها با هدف افزایش تغذیه سفره‌های زیر زمینی و مقابله با خشکسالی‌ها، کنترل عوامل فرسایش آبی و افزایش پوشش گیاهی مراتع کشور اجرا می شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: بدنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و دولت سیزدهم، کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال در دستور کار این سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح که از سال گذشته آغاز شده و به مدت چهار سال ادامه دارد، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در عرصه های منایع طبیعی کشور کاشته می‌شود.

نوبخت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید و تا پایان امسال به ۲۵۰ میلیون اصله نهال افزایش می‌یابد.

وی گفت: علاوه بر احیا و غنی سازی عرصه های منابع طبیعی برای کاهش تبعات بیابان‌زایی، به منظور بالا بردن سطح فضای سبز و همچنین زراعت چوب تا سه سال آینده به بیش از یک میلیارد اصله نهال نیاز داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیون تقاضای نهال برای زراعت چوب از سوی مردم و بخش‌های خصوصی اعلام شده است، گفت: از مجموع یک میلیارد اصله نهال که در کشور کاشته خواهد شد، سهم استان خراسان رضوی ۳۷ میلیون اصله نهال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز