خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کمبود منابع مالی مهمترین مشکل هیات‌های ورزشی کرمانشاه / ترویج و توسعه ورزش همگانی در محلات حاشیه نشین در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۲۰

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ، کمبود منابع مالی و نبود اسپانسر را مهمترین دغدغه هیات‌های ورزشی دانست و گفت :حمایت مالی شرکت ها و صنایع تولیدی از ورزش را باعث توسعه ورزش در استان کرمانشاه می شود.

فرهمند سال افزون در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه افزود: عمده مشکلاتی که در هیات های ورزشی است در وهله اول کمبود اعتبار است که این مشکل در تمامی هیات‌های کشور نیز دیده می شود و محدودیت های اعتبارات ورزشی واقعا بر هیات‌های ورزشی استان فشار می‌آورد.

وی تصریح کرد: هزینه اعزام‌ها چندین برابر شده است و از طرفی هم منابع اداره کل ورزش و جوانان استان بسیار بسیار ناچیزی است که بتواند هزینه هتلها را تامین کند.

وی با بیان اینکه بحث درآمد زایی مقوله بسیار مهمی در هیات‌های ورزشی است، افزود: با توجه به کمبود منابع مالی برای هیات‌های ورزشی، نیاز است که این هیات‌ها خود درآمد زایی کنند و بتوانند از منابعی خارج از منابع دولتی در بحث مالی به خودکفایی برسند.

سال افزون تصریح کرد: متاسفانه در استان کرمانشاه حامیان مالی ، خیرین و صنایع کوچک و بزرگ به بحث ورزش ورود پیدا نمی کنند و همین امر باعث شده است که هیات‌های ورزشی استان از لحاظ منابع مالی با چالش جدی روبرو شوند.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی هم در برخی هیات‌های ورزشی زیر ساخت های لازم وجود ندارد و یا اینکه کامل نشده است و همانگونه که شاهد هستیم برخی رشته های ورزش به تازگی به حوزه ورزش اضافه شده‌اند که تامین مکانی برای فعالیت آنها  هم یکی دیگر از دغدغه های اداره کل ورزش و جوانان است.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی استان تصریح کرد: در بسیاری از استان ها و حتی شهرهای کوچک نهادهای دولتی و غیر دولتی و صنایع تولیدی در بحث ورزش ورود کرده‌اند و علاوه بر بحث اسپانسرینگ، تیم داری هم می‌کنند اما متاسفانه در استان کرمانشاه چنین کاری انجام نمی‌گیرد که همین امر باعث شده است با وجود پتانسیل‌های بسیار زیاد در بین ورزشکاران استان  در بسیاری از رشته، کرمانشاه در سطح کشور حضور نداشته باشد و این استعدادها در نطفه خفه شوند.

وی افزود: از مقامات ارشد استان تقاضامندیم که صنایع تولیدی بزرگ و کوچک استان را که برخی از آنها بنیه مالی بسیار قوی دارند را به سمت ورزش تشویق کنند زیرا در صورت تامین منابع مالی قطعاً استان کرمانشاه در تمامی رشته‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بعد همگانی ورزش، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین ابعاد ورزش، بحث همگانی است که می تواند نشاط را به جامعه تزریق کند، بر همین اساس هیات همگانی استان با تاکید بر ترویج و توسعه ورزش در مناطق حاشیه نشین  و کم برخوردار، تلاش دارد که همایش و رخدادهای ورزشی را در این مناطق گسترش دهد و بر همین اساس فعالیت های بسیار خوبی در این در حال انجام است.

به گفته معاون توسعه ورزش قهرمانی استان، نبود زیرساخت های ورزشی در مناطق حاشیه نشین یکی از مهمترین مشکلات توسعه ورزش در مناطق حاشیه نشین است که سال افزون با ابراز امیدواری نسبت به احداث این اماکن در مناطق محروم شهر ، همکاری خیرین ورزشی را در این زمینه بسیار کارساز دانست.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر هر محله حاشیه نشینی که زمین مناسب در اختیار داشته تیم نسبت به احداث سالن و مجموعه‌های ورزشی اقدام کرده‌ایم اما در برخی محلات واقعاً هیچ زمینی در اختیار اداره ورزش و جوانان نیست که در صورت تامین این زمین‌ها بطور قطع ما ورود پیدا خواهیم کرد و اماکن ورزشی را در آن احداث خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز