خبرگزاری کار ایران

افزایش ۹۷ درصدی بودجه دانشگاه تربت‌حیدریه توسط وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۴۴

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: تعامل خوب و همسوی دولت و مجلس، موجب افزایش ۹۷ درصدی بودجه این دانشگاه در سال‌جاری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خاشعی‌ سیوکی افزود: بر این اساس در بخش بودجه هزینه‌ای که صرف امور آموزشی، پژوهشی و حقوق پرسنل می‌شود، رقم آن با رشد نزدیک به ۳۰ درصد، از ۴۱ به ۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: در بخش بودجه تملک دارایی که رقم آن صرف امور عمرانی و ساخت و ساز می‌شود، با رشد ۱۷۰ درصدی از ۱.۷ به نزدیک ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

خاشعی‌سیوکی افزود: در بخش بودجه اختصاصی که تامین آن بیشتر بر عهده و تلاش خود ما بستگی دارد، رقم آن با رشد ۸۰ درصدی از پنج به ۹ میلیارد تومان رسید. 

وی همچنین گفت: نظر به اهمیت زعفران به عنوان محصول پایه این خطه در حوزه کشاورزی و به تبع آن ضرورت وجود تشکیلاتی بزرگ و بروز در حوزه تحقیق، پژوهش، توسعه، ترویج و آموزش به دست‌اندر‌کاران، اقدام به استقرار تنها پژوهشکده ملی زعفران در زیرمجموعه دانشگاه تربت‌حیدریه شد که تنها در این بخش، ردیف ویژه‌ای به میزان ۲ میلیارد تومان به پژوهشکده زعفران اختصاص یافت و سرجمع این ارقام رشد ۹۷ درصدی بودجه را برایمان به ارمغان داشت.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: اهمیت این افزایش میزان بودجه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند از سال ۹۷ بودجه این دانشگاه با چند دانشگاه هم‌سطح خودش در این منطقه تقریبا همسان و حتی شوربختانه به نسبت آنها از رشد کمتری نیز، برخوردار بود.

خاشعی‌سیوکی اضافه کرد: این در حالیست که ملاک افزایش بودجه یک دانشگاه، یک مجموعه مرتبط با هم شامل رشد در پذیرش دانشجو، تعداد استاد، اقدامات زیربنایی و عمرانی، توسعه فضای آموزشی و تحقیقاتی و تعداد کارمندان است.

وی گفت: خوشبختانه از آنجا که این دانشگاه از یک حامی مالی خصوصی به نام بنیاد حامیان دانشگاه تربت‌حیدریه برخوردار و بسیاری اقدامات توسعه‌ای آن که موجب برتری نسبت به دیگر دانشگاه‌های هم‌سطح شده‌است را، مدیون اعضای این بنیاد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز