خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تمام ساختمان های تربت حیدریه قبل از سال ۹۵ ناایمن هستند / نیاز شهرستان به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای ساخت آتش نشانی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۸۰۱

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: ساخت ساختمان جدید آتش نشانی تربت حیدریه به مساحت ۹۰۰ مترمربع و به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عظیم چوپان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: تمام ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری تربت حیدریه که زمان ساخت آنها به قبل از سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد، ناایمن است که متاسفانه شامل ساختمان آتش‌نشانی شهر که صدرصد تخریبی است نیز می‌شود. 

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه افزود: با ناایمن بودن ساختمان ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی در صورت وقوع کوچکترین حادثه در تربت‌حیدریه، به جای آنکه همکاران من به کمک مردم بشتابند، این شهروندان هستند که باید به کمک ما در ایستگاه مرکزی بیایند.

 چوپان گفت: برای ساخت ایستگاه مرکزی آتش نشانی قطعه زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع در ابتدای تقاطع خیابان جانباز و خرمشهر جانمایی شده که برای ساخت آن دست کم به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه گفت: با توجه به تخریبی بودن ساختمان ایستگاه مرکزی و تجهیزات خودرویی اسقاطی، اینک با دست خالی و غلاف بدون اسلحه به شهروندان حادثه دیده امدادرسانی می‌کنیم.

چوپان افزود: ساختمان مرکزی این سازمان امدادرسان فاقد ایمنی است و طبق نظر کارشناسان "تخریبی" محسوب می‌شود و ایستگاه‌های ۲ و ۳ ما نیز کیفیت چندانی به لحاظ فنی ندارند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی تربت‌حیدریه در ادامه به تعداد پرسنل کنونی این سازمان امدادرسان اشاره کرد و گفت: اکنون کارهای امدادرسانی توسط ۵۵ نفر پرسنل عملیاتی و چهار نفر پرسنل اداری محقق می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تربت‌حیدریه ضمن آنکه از افراد نیکوکار درخواست کمک برای ساخت این بنای امدادرسانی را داشت، افزود: در غیر این صورت باید سراغ اعتبارات داخلی شهرداری، استانی و یا ملی باشیم. 

چوپان گفت: اهمیت این مشکل برای مسئولان بالادستی و به خصوص افراد نیکوکار زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانند قریب ۷۰ درصد تجهیزات ما در ایستگاه مرکزی متمرکز و برای تربیت هر نیروی متخصص دست کم سه سال زمان نیاز و از دایره انصاف و اخلاق انسانی به دور است، در صورت وقوع حادثه همکاران خود را از زیر آوار بیرون بکشیم.

وی در ادامه به وضعیت ساختمان‌های دولتی نیز پرداخت و گفت: از نگاه ما آنها نیز ناایمن و برای تمام مدیران دستگاه‌های چنین بناهایی صورت وضعیت مکتوب صادر و ارسال کردیم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه در بخش دیگری وضعیت فنی کارخانه‌های این خطه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هر چند سازه برخی کارخانه‌ها استقامت لازم برای نصب منبع آب به منظور تجهیز کارخانه به سیستم‌های جدید اطفای حریق مرکزی را ندارند، اما چون از حیث داشتن کپسول اطفای حریق پیش‌بینی‌های لازم را داشته‌اند، از منظر فنی فاقد ایراد هستند.

چوپان افزود: این در حالیست که طبق جدول چارت اداری، می‌بایست دارای ۹۸ نفر پرسنل باشیم که ۶۸ نفرشان عملیاتی و بقیه اداری و کارشناسی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز