خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست آران و بیدگل مطرح کرد؛

چاله زباله تهدید جدی برای محیط زیست کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۴۷

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آران و بیدگل گفت: بی توجهی مدیران شرکت بازیافت و جمع آوری فاضلاب در حوضچه‌های خاکی سبب نفوذ شیرابه و فاضلاب‌های سمی و شیمیایی به خاک و محیط زیست منطقه شده است.

به گزارش ایلنا از آران و بیدگل، سید عباس نگهبان  اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد از  پسماندهای دور ریز و غیر قابل استفاده دفن می‌شوند و می‌بایست این مقدار کاهش یابد.

وی با بیان اینکه زباله‌ها پس از جمع آوری و انتقال، جدا سازی شده و موادی  مانند شیشه، پلاستیک و فلزات بازیافت می‌شوند افزود: یکی از مشکلات پیش روی اداره محیط زیست شهرستان آران و بیدگل فاضلاب‌های سمی و خطرناکی است که طی فرایند دپو و شستشوی مواد بازیافتی به وجود می‌آید‌ و باید در استخر های با قابلیت نفوذ ناپذیری جمع آوری شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: بی توجهی مدیران شرکت بازیافت و جمع آوری فاضلاب در حوضچه‌های خاکی سبب نفوذ شیرابه و فاضلاب‌های سمی و شیمیایی به خاک و محیط زیست شده است.

نگهبان خاطرنشان کرد: شرکت بازیافت برای بهره برداری ۲۰ هکتار از اراضی ملی از محیط زیست مجوز گرفته، ولی در حال حاضر با در اختیار گرفتن غیر قانونی بیش از ۱۸۰ هکتار این اراضی ملی در حال انجام بازیافت و دفن زباله است.

وی تصریح کرد: می بایست محل شرکت بازیافت از طریق فنس کشی محصور شود تا از پراکنده شدن زباله های سبک مانند پلاستیک و نایلون جلو گیری شود.

نگهبان یادآور شد: سایت بازیافت زباله در مجاورت پناهگاه حیات وحش یخاب قرار گرفته و همیشه و پس از وزش باد در منطقه، پلاستیک های سبک بازیافتی پس از حرکت به این منطقه بکر و نادر انتقال می یابند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: پیش از این خونابه و ضایعات کشتارگاه صنعتی کاشان هم به این محل بازیافت زباله منتقل می شد که پیگیری این اداره مانع ادامه کار شد.

نگهبان با بیان اینکه اقدامات اداره محیط زیست منجر به بهبود نسبی وضعیت چاله زباله در جاده ابوزیدآباد شده ولی همچنان نواقصی در  چرخه بازیافت وجود دارد خاطرنشان کرد: به رغم بی خطر سازی زباله های بیمارستان، اما همچنان شاهد انتقال پسماندهای عفونی به این منطقه هستیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آران و بیدگل گفت: روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله از دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برای بازیافت و دفن زباله وارد چاله زباله جاده ابوزیدآباد می شود.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز