خبرگزاری کار ایران

فرماندار بویر احمد در گفت و گو با ایلنا:

آتش سوزی در منطقه گردشگری گل و بلبل مزدک بویراحمد، عمدی است/ تا من فرماندارم یک وجب از اراضی آتش سوزی شده تغییر کاربری داده نمی شود + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۶۰۵

آتش سوزی در منطقه زیبا و گردشگری موسوم به گل و بلبل واقع در روستای مزدک شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هکتار از زمین‌های مرغوب کنار رودخانه را به تَلی از خاکستر تبدیل کرد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اظهارتاسف از وقوع این آتش سوزی، اظهارداشت: متاسفانه در منطقه مشهور به گل و بلبل روستای مزدک در حاشیه رودخانه بشار بالغ بر 2 هکتار از زمین های مرغوب کنار رودخانه دچار حریق و البته باید گفت تبدل به خاکستر شده است.

"شهرام مهدوی مطلق" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: اگرچه شعله های آتش با حضور نیروهای امدادی و روستاییان بطور کامل مهار شده و دلیل اصلی آن هم مشخص نیست اما ظواهر کار نشان می دهد که بخش قابل توجهی از این آتش سوزی عمدی بوده است.

وی با بیان اینکه اگر عمدی بودن این آتش سوزی به اثبات برسد بدون تردید از دستگاه های نظارتی و ذیربط می خواهیم عامل یا عاملان آن را شناسایی و تحویل مقامات قضایی دهند، خاطرنشان کرد: فرضیه اولیه ما این است که هرگونه آتش سوزی در زمین های کنار رودخانه بشار و زمین های کنار جاده‌ها به صورت تعمدی اتفاق می افتد و بخشی از کار نیز قابل رصد و شناسایی است.

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر و قدردانی از حضور ماموران آتش نشانی این شهرستان در همان ساعات اولیه شعله ور شدن آتش، یادآورشد: ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اگرچه به موقع در صحنه حضور پیدا کردند ولی تجهیزات این اداره برای مقابله با این چنین آتش سوزی‌هایی کافی نیست و لازم است که کم کاری در دوره‌های گذشته جبران و به ادارات متولی تجهیزات  لازم اعطاء گردد.

مهدوی مطلق با تاکیدبراینکه به هیچ عنوان این زمین‌ها تغییر کاربری داده نمی‌شود و لازم است با سودجویان که به منابع طبیعی صدمه می‌زنند برخورد شدید صورت بگیرد، یادآورشد: اگر دهیاران مجهز به دستگاه های دَمنده شوند آتش سوزی‌ها سریعتر مهار می‌شوند.

وی افزود:‌ آتش سوزی‌های سواحل و کنار جاده‌های استان  به قصد تغییر کاربری و به  عمد است و کسانی که دست به این کار‌ها می‌زنند مطمئن باشند تا من فرماندار هستم یک وجب از این مناطق آتش گرفته تغییر کاربری نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز