خبرگزاری کار ایران

مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق داغ در خلخال

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۹۹

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: آتش سوزی پوشش گیاهی علفی در اراضی ملی روستای دمدول منطقه حفاظت شده آق داغ به همت و تلاش محیط بانان پاسگاه محیط بانی برندق و سایر ارگان ها از جمله آتش نشانی شهر هشتجین و اهالی بومی مهار شد.

به گزارشا ایلنا، مهدی کسایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت : بعد از ظهر روز گذشته با تلاش چهار ساعته محیط ‌بانان پاسگاه محیط بانی برندق ، آتش سوزی در اراضی ملی اطراف روستای دمدول در منطقه حفاظت شده آق داغ بخش بخش خورش رستم خلخال مهار شد.

کسائی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال نیروهای آتشنشانی هشتجین و سایر ارگان ها با اقدام به موقع و با استفاده از لوازم مهار آتش از جمله روت فایر، دستگاه آب پاش و آتش کوب از گسترش آتش سوزی جلوگیری نمودند.

وی افزود : این آتش سوزی ها‌ بعلت سهل انگاری مسافرین و چوپانان محلی ایجاد می شود که بدون هرگونه رعایت جوانب احتیاط ایجاد آتش می کنند و به علت عدم توانایی در کنترل و مهار آن باعث گسترش آتش سوزی و از بین رفتن مراتع می گردند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل، وی با اشاره به آتش سوزی شش هکتاری در این منطقه اضافه کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است و همکاری مردم در عدم روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست و پیشگیری مؤثری در عدم وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی باشد.

منطقه حفاظت شده آق داغ به وسعت 88 هزار هکتار در شهرستان خلخال واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز