خبرگزاری کار ایران

با صدور اطلاعیه‌ای از سوی مدیریت بحران استان اعلام شد:

هشدار مدیریت بحران استان مرکزی نسبت به وقوع سیل / بارش باران پراکنده و افزایش ناپایداری‌های همرفتی در استان شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۰۷۹

مدیریت بحران استان مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع سیل در نقاط مختلف این استان هشدار داد. در این گفته شده است: از فردا (یکشنبه) بارش‌های شدید همرفتی در استان پیش‌بینی شده که به صورت متناوب تا پایان هفته تداوم دارد.

به گزارش ایلنا، در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: در این مدت احتمال سیل در بیشتر مناطق استان مرکزی به ویژه در شهرستان‌های دلیجان، محلات، نواحی شرقی شهرستان‌های خمین و اراک، تفرش، آشتیان، فراهان، ساوه و زرندیه بالا است.

همچنین در این اطلاعیه تأکید شده است: بازگشایی کامل تمامی مسیل‌های شهری و روستایی از یک سو و آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی از سوی دیگر، برای مواجهه با وقوع سیل بسیار لازم و ضروری است و باید تمامی امکانات به کار گرفته شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه عنوان شده است: با توجه به ویژگی همرفتی، بارش‌ها در زمان بسیار کم باعث ایجاد سیلاب‌های خطرناک می‌شود و می‌تواند خسارت‌های سنگینی برجا گذارد. بنابراین باید با اقدامات پیشگیرانه تا حد امکان از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

در این رابطه معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه بارش پراکنده باران نقاط مختلف این استان را 24 ساعت آتی فرا می‌گیرد، گفت: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی وضعیت جو نشان دهنده افزایش ناپایداری‌های همرفتی در استان است.

رضا مرادی افزود: بر این اساس در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای یکشنبه و دوشنبه رشد ابر و در برخی مناطق، به ویژه مناطقی از نیمه شرقی استان رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به دلیل ویژگی بارش‌های همرفتی، احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها به ویژه در مناطق شرقی این استان و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد. همچنین بر اساس خروجی فعلی مدل‌ها، ناپایداری‌های همرفتی در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه کم و بیش تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، احتمال خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد استان مرکزی دور از انتظار نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز