خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل اساسی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۵۲

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بر اهمیت استفاده از ظرفیت استانی نخبگان در نظام حکمرانی و شناسایی و رفع مشکلات هر منطقه با بهره‌گیری از این ظرفیت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی کریمی گفت: بهره گیری از ظرفیت نخبگان در نظام حکمرانی و استفاده از پتانسیل و قابلیت های علمی هر استان برای حل مشکلات و مسائل اساسی مناطق مختلف در دستورکار دولت سیزدهم قرار دارد ؛ در حال حاضر این رویکرد در استان فارس با راه اندازی پژوهشکده حکمرانی دنبال شده است.

 وی ادامه داد: در استان فارس نیاز مبرمی به زمینه‌‌سازی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دانشگاهیان و مدیران استان احساس می‌شد. از این رو تلاش بسیاری برای تحقق این امر شکل گرفت و برنامه‌ریزی برای تأسیس پژوهشکده‌ حکمرانی دانشگاه شیراز نیز از خردادماه ۱۴۰۱ با تمرکز در دانشکده‌ حقوق آغاز شد.

وی در خصوص افتتاح پژوهشکده‌ حکمرانی و اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: این مرکز مطالعاتی که با حضور استاندار فارس، رئیس دادگستری کل استان، هیأت رئیسه دانشگاه شیراز و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاهیان، به‌طور رسمی افتتاح شد در زمینه ادبیات حکمرانی در حوزه‌ اندیشه‌ تمدن نوین ایرانی اسلامی فعالیت خواهد کرد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در این پژوهشکده اساتید و دانشجویان به‌صورت نظام‌مند با فهم مُدرنی که در جوامع مختلف از ادبیات حکمرانی وجود دارد آشنا می‌شوند و سپس رویکرد تمدنی و فلسفی این ادبیات با توجه به ریشه‌های تمدنی ایران اسلامی بازتحلیل می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در این پژوهشکده قرار است با اولویت قرار دادن شهر شیراز، استان فارس و جنوب کشور مسائل و چالش‌های ملی و منطقه‌ای از دیدگاه علمی مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت راهکارهای راهبردی و کاربردی به دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ارائه شود.

وی بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت این پژوهشکده سازمان‌های دولتی و حاکمیتی می‌توانند تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های خود را با منطق پژوهش‌محور دنبال کنند و افزون بر حل چالش‌ها و مشکلات، زمینه‌سازی لازم را برای مدیریت حاکمیتی در سطح کشور انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اعلام کرد: مقوله حکمرانی در این پژوهشکده تنها به شکل آکادمیک دنبال نمی‌شود؛ هرچند پیگیری این مقوله از حیث نظری و پژوهشی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما هدف اصلی ما کاربردی شدن حکمرانی و عملیاتی کردن راهکارها در این بخش است.

کریمی با بیان اینکه در این پژوهشکده باید تعامل خوبی بین اصحاب نظر و عمل شکل گیرد، گفت: افزون بر فعالیت اساتید و دانشجویان در این پژوهشکده بایستی زمینه حضور مدیران هم در این مکان مهیا شود تا شاهد برقراری ارتباط و تعامل میان دانشگاهیان و مدیران برای حل مشکلات استان باشیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با افتتاح این مرکز، پژوهش‌های مؤثری برای حل مشکلات استان و حتی کشور در سطوح مختلف شکل بگیرد و این مشکلات هر چه سریعتر با حمایت اساتید و همکاری مدیران برطرف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز