خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه صیانت از محیط زیست دادسرا:

حفظ محیط زیست از برنامه‌های اصلی دادستانی مرکز قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۰۳

بازپرس دادسرای قزوین گفت: دادستانی قزوین در راستای حفظ و احیاء حقوق عامه در موضوعات مختلف ورود پیدا می‌کند و با توجه به حساسیت موضوع محیط زیست و اهمیت آن در زندگی مردم، صیانت از محیط زیست نیز مورد توجه ویژه است.

به گزارش ایلنا، حبیب اله بیگدلی گفت: یکی از مشکلات اصلی محیط زیست شهر قزوین سایت پسماند محمدآباد است و مشکل آن طبق نظرات کارشناسی مربوط به ورودی بالای پسماند، دپوی ضایعات و شیرابه‌های فاضلاب جمع آوری شده در این مکان و عدم تفکیک مناسب پسماند است.

دبیر کارگروه صیانت از محیط زیست دادسرای قزوین ادامه داد: جهت حل موضوع مطابق بررسی‌های انجام شده باید ظرفیت تصفیه و پالایش پسماند توسط شهرداری افزوده شود و همچنین بازرسی و نظارت مداوم محیط زیست برقرار شده و در خصوص آب‌های زیرزمینی منطقه هم باید با تدابیر لازم از طریق پایش و نمونه برداری و انجام آزمایشات مربوطه توسط مراجع ذی ربط، سلامت آب‌های زیر زمینی و مصرفی اهالی منطقه انجام شود.

وی در خصوص اقدامات میدانی دادسرا در خصوص سایت پسماند افزود: در دادستانی قزوین نسبت به تشکیل پرونده قضایی جهت بررسی تخلفات احتمالی اقدام و همچنین دادستان مرکز استان و معاونین از محل بازدید و تذکرات و دستورات لازم جهت حل موضوع صادر و موضوع همچنان در حال رسیدگی است حتی با توجه به اهمیت این موضوع اخیراً هیأت بازرسی دادستانی کل کشور نیز ضمن بازدید از مجموعه جهت حل مشکلات دستوراتی را صادر کرده که در حال پیگیری است.

این بازپرس دادسرای قزوین بیان کرد: در خصوص دریاچه اوان هم به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور از جنبه زیست محیطی نیازمند توجه بیشتر مسئولین مربوطه هستیم چون متأسفانه با بروز اختلاف در نحوه بهره‌برداری از این مکان زیست بوم منطقه به مخاطره می،افتد.

بیگدلی عنوان کرد: مطابق مقررات موضوعه در حوزه محیط زیست از جمله قانون هوای پاک و قانون حفاظت از محیط زیست؛ وظایف و تکالیفی برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف تعیین شده است و چنانچه هر یک از این نهادها از انجام وظایف محوله تخطی و یا در انجام تکالیف خود کوتاهی کنند بر اساس نتایج زیانبار ترک فعل صورت گرفته، اقدام قانونی متناسب از سوی دادستانی مرکز استان انجام خواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز