خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

حقوق ماهانه بازنشستگان تنها کفاف ۱۰ روز زندگی را می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۳۵۲

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: حقوق ماهانه بازنشستگان تنها کفاف ۱۰ روز زندگی را می‌دهد و تورم از ابتدای سال افزایش زیادی داشته است و دولت به بازنشستگان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایلنای گلستان، نصرالله دریابیگی در دیدار با تشکل‌های کاگری و بازنشستگان تامین اجتماعی استان اظهار کرد: معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است و ۷۰ درصد بازنشستگان کشور شامل مستمری بگیران و ازکارافتادگان حداق بگیر هستند. حقوق این افراد ماهانه ۵ الی ۷ میلیون است که درحال حاضر تورم درکشور بالای ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی درمان رایگان است ولی متاسفانه بازنشستگان برای درمان از جیب خودشان هزینه پرداخت می‌کنند. در حوزه درمان رایگان و بیمه مکمل کسانی که وظیفه قانونی داشتند عمل نکردند.

وی گفت: هزینه واقعی سبد خانوار کارگری ۱۲ میلیون تومان است و امیدواریم وزارت کار و دولت در حقوق کاگران تجدید نظر کنند. در یک سال شاهد افزایش  چندین بار قیمت‌ها هستیم و اوضاع کارگران هر سال بدتر از سال قبل می شود و متاسفانه حقوق کارگر سالی یک بار افزایش پیدا می کند.

وی بیان کرد: نبود امنیت شغلی، مزد کم و درمان نامناسب سه مشکل اصلی جامعه کارگری است وجامعه کارگری ایران ۶۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که این قشر امروزه در سخت‌ترین شرایط زندگی می کنند و هیچ توجهی به آنها نمی شود.

وی افزود:  در حال حاضر یکی از مطالبات برجای مانده‌ حدود ۹۰۰ هزار بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب سازی سال ۱۴۰۰ است که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.دراولین فرصت هئیت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور با مدیرعامل تامین اجتماعی برای اجرای ناقص ۲۵درصد مذاکره خواهد کرد.

غلام رضا طالبا رئیس کانون کارگران بازنشسته ومستمری بگیران شهرگرگان دراین مراسم گفت: شرایط زندگی بازنشستگان سخت شده است ومتاسفانه  حتی نمی توانند هزینه های درمان و بیماری خودشان را تامین کنند و باید وام درمان،بیمه تکمیلی و طرح کرامت رضوی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: روزانه ۱۵۰ نفر برای ثبت نام وام به کانون مراجعه می کنند و وظیفه بانک رفاه است که به بازنشستگان وام بدهد. متاسفانه سازمان تامین اجتماعی به بهانه های مختلفی شانه خالی  می کند و بودجه لازم در اختیار بانک رفاه  قرار نمیدهد.

وی افزود: درحال حاضر تورم در کشور۴۶ درصد است ولی افزایش حقوق ۲۱ درصد تصویب شد که بیشترین زیان تورم به بخش ضعیف جامعه یعنی همان کارگران حداقل‌بگیر وارد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز