خبرگزاری کار ایران

با حضور سرپرست وزارت صمت؛

بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد به بهره برداری خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۹۸۲

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان گفت: بهره برداری از شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی از مسئولین کشوری و استانی روز شنبه ۱۳ خرداد ماه سال مهار تورم و رشد تولید به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر فرشچی طوسی در خصوص شهرک شماره ۵ مشهد که بنام «شهرک صنعتی رضوی» نامگذاری شده است، افزود: مساحت کل شهرک ۱۹۸۷ هکتار بوده که از این میزان مساحت عملیاتی ۲۰۰ هکتار و مساحت  صنعتی ۱۲۰ هکتار است. به  طور کلی هزینه ایجاد شهرک صنعتی ۵ فاز ۲۰۰ هکتاری ۱۷ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال است.

وی درباره اهم فعالیت‌ها برای این شهرک صنعتی شماره ۵ طی سال‌های اخیر افزود: اجرای زیرساخت شهرک صنعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار، تامین برق به میزان  ۸.۵ مگاوات و اخذ مجوز ۴۳ مگاوات و تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و اخذ مجوز برداشت گاز بمیزان ۲۳۰۰۰۰ مترمکعب از شرکت ملی گاز ایران در این مدت از جمله این اقدامات است.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: میزان شبکه ۲۰ کیلو وات برق اجرا شده در شهرک به طول ۱۰ کیلومتر بوده و تمامی خیابان‌های فاز عملیاتی شهرک صنعتی شماره ۵ آسفالت و جدول‌گذاری شده است. همچنین خط انتقال و توزیع آب اجرا شده در شهرک به طول ۹.۵ کیلومتر است.

فرشچی افزود: بهره برداری از فاز اول این شهرک موجب اشتغالزایی برای  ۶۰۰۰ نفر ، استقرار ۲۴۰ واحد صنعتی، جذب بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه و موجب کاهش مشکلات محور غرب مشهد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز